سوال روز؛ فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس قانونی است؟

سوال روز؛ فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس قانونی است؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس قانونی است؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که ساعاتی قبل علیرضا بیرانوند با حضور در ساختمان سازمان لیگ قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس به صورت یک طرفه فسخ کرد اما به نظر می‌رسد این اقدام دروازه‌بان ملی‌پوش قرمزها وجاهت قانونی ندارد و شاید سرنوشت دو بازیکن استقلال برای او تکرار شود.

علیرضا بیرانوند که پیش از این با رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بر سر دریافت مطالباتش به مشکل برخورده بود، بعد از اختلاف نظر به وجود آمده و اتفاقاتی که شکل گرفت (اخطار اول و دوم فسخ قرارداد)، مراحل فسخ قرارداد خود را دنبال کرد و صبح امروز توانست برگه فسخ قراردادش را دریافت کند.

اینکه فسخ قرارداد او، قانونی بوده یا نه سوالی است که علی خطیر مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال و عضو کارگروه تدوین قوانین جدید در حوزه نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال در نشست تبیین دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه باشگاه‌ها که دو روز قبل برگزار شد، اینگونه در مورش توضیح داده است:" قانون فیفا می‌گوید یک بازیکن اگر چهار ماه قراردادش را نگیرد، می‌تواند فسخ کند اما این قوانین نقل‌وانتقالاتی فیفا فقط برای بازیکنان خارجی حاضر در ایران است. قوانین فیفا شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و بازیکنان ایرانی باید از قوانین نقل‌وانتقالاتی فدراسیون فوتبال ایران پیروی کنند."

خطیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره فسخ علیرضا بیرانوند گفته بود: "من شنیدم بازیکنانی مثل ابوالفضل جلالی و علیرضا بیرانوند قراردادشان را فسخ کرده اند. این قانون به هیچ عنوان شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و ماده ۱۳ قانون نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال هیچ حق فسخی به بازیکن یا مربی نمی‌دهد و قانون به این شکل است که اگر حقوق یک بازیکن یا مربی به مدت ۳۰ روز داده نشود، این فرد می‌تواند به کمیته تعیین وضعیت شکایت کند و این کمیته در این رابطه رای می‌دهد."

فرشید طاهری سرپرست کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ هم دیگر مقام مسئولی است که درباره فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس توضیح داده است: "کمیته تعیین وضعیت مسئول رسیدگی به این موضوع است. اگر باشگاه پرسپولیس شکایت کند در این کمیته موضوع فسخ قرارداد یک طرفه بیرانوند بررسی و رسیدگی می شود. طبق آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال بدون حقوق واصله موظف هستیم که قرارداد بیرانوند را فسخ کنیم و مرجع رسیدگی آن کمیته تعیین وضعیت است."

7655