بررسی تاریخچه جام های جهانی زنان (بخش پنجم)

بررسی تاریخچه جام های جهانی زنان (بخش پنجم)

پایگاه خبری فوتبالی- اولین جام جهانی زنان در قرن ۲۱ با میزبانی مجدد آمریکا همراه بود.

به گزارش فوتبالی، قرن جدید، قرن شکوفایی فوتبال زنان است. جام جهانی ۲۰۰۳ زنان، اولین اتفاقش میزبانی مجدد آمریکا بود. آمریکایی که ۴ سال قبل هم میزبان مسابقات بود.

جام جهانی ۲۰۰۳ زنان در ۲۲ روز با حضور ۱۶ تیم در ۶ شهر آمریکا برگزار شد. البته تعداد شهر های برگزاری نسبت به جام جهانی قبل ۲ شهر کاهش داشت.

علاوه بر شهر های برگزاری در دو آیتم دیگر هم این جام جهانی دچار کاهش شد؛ تعداد گل ها از ۱۲۳ به ۱۰۷ کاهش داشت و تعداد تماشاگران هم از یک میلیون و دویست هزار نفر به ۶۸۰ هزار نفر کاهش یافت. همه این ها شاید عاملی شد تا دیگر آمریکا میزبان جام جهانی نشود.

جام جهانی ۲۰۰۳ دو ویژگی مهم دیگر هم داشت.  سهمیه آسیا و آمریکای جنوبی افزایش داشت؛ آسیا ۴ تیم و آمریکای جنوبی ۲ سهمیه در این جام جهانی داشتند.

اما هرچه بود جام جهانی ۲۰۰۳ به هیچ وجه برای آمریکا خوب نبود. آنها حتی در نیمه نهایی هم شکست سنگینی از آلمان ها خوردند تا همیشه آنطور که آنها فکر می کردند همه چیز پیش نرود.

آلمان ها در فینال سوئد را شکست دادند تا برای اولین بار قهرمان جام جهانی شوند. پرینز مهاجم آلمان ها هم علاوه بر بهترین گلزن مسابقات، بهترین بازیکن جام هم شد. آمریکا و کانادا هم سوم و چهارم شدند.

۶۰۰۱