کارگاه «مربیگری در عصر رسانه» برگزار شد

کارگاه «مربیگری در عصر رسانه» برگزار شد

پایگاه خبری فوتبالی- کارگاه «مربیگری در عصر رسانه» ویژه شرکت کنندگان در دوره مربیگری سطح سه فوتسال بانوان آسیا (بالاترین سطح مربیگری فوتسال) برگزار شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در این کارگاه که جمعی از مربیان تیم‌های ملی و باشگاهی فوتسال بانوان کشور حضور دارند، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال به عنوان مدرس حضور یافت.

محمدی با اشاره به نقش رسانه‌ها در هزاره سوم گفت: ستاره‌های ورزش مورد توجه‌ترین چهره‌ها در رسانه‌‌ها هستند و هر کنش آن‌ها با بازخوردهای زیادی مواجه می‌شود، به همین دلیل در دوره‌های پیشرفته مربیگری دنیا برای مربیان دوره مدیریت رسانه و تعامل با آن تدریس می‌شود، در واقع گاهی با شبیه‌سازی نشست‌های مطبوعاتی از مربیان خواسته می‌شود با چالش‌هایی که خبرنگاران برای آن‌ها درست می‌کنند روبرو شوند.

وی ضمن برشمردن کارکرد‌های رسانه و تنوع شبکه‌های اجتماعی افزود: امروزه کمتر بازیکنی را می‌توان پیدا کرد که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نکند، اشراف به نحوه عمل این شبکه‌ها و مدیریت هیجانات یکی از مهارت‌هایی است که مربیان و بازیکنان باید بیاموزند تا نه تنها مطلوبیت برند شخصی خود را نزد افکار عمومی ارتقا دهند بلکه از آسیب‌های احتمالی آن کم کنند.

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال با آموزش تکنیک‌های مدیریت بحران در رسانه‌ها گفت: تعاملات اجتماعی، حرفه‌ای و خانوادگی اصلی‌ترین تعاملات در شبکه‌های اجتماعی هستند و در این فضا حتی یک لایک و کامنت می‌تواند برای رسانه‌ها به «خبر» تبدیل شود به همین دلیل حتی یک پست، استوری یا مصاحبه قادر است نظم ذهنی یک تیم را به هم بزند و همین موضوع اهمیت اشراف، نحوه تعامل و فعالیت در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی را برای مربیان نشان می دهد. 

شایان ذکر است دوره مربیگری سطح سه فوتسال بانوان آسیا که توسط کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در حال برگزاری است روز سه شنبه 13 تیرماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد. 

2636