خداحافظی ستاره سابق بارسلونا، آرسنال و چلسی از دنیای فوتبال

خداحافظی ستاره سابق بارسلونا، آرسنال و چلسی از دنیای فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - سسک فابرگاس به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به این ترتیب این ستاره سابق بارسلونا، آرسنال و چلسی کفش های خود را آویخت.

به گزارش فوتبالی، فابرگاس تصمیم گرفت که در سن 36 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند. بسیاری از بازیکنان در این سن و سال راهی فوتبال آمریکا یا عربستان می شوند اما ترجیح فابرگاس این بود که از دنیای فوتبال خداحافظی کند. فابرگاس فصل 2022/23 را در تیم کومو در دسته پایین تر فوتبال ایتالیا توپ زد و اکنون با به پایان رسیدن فصل تصمیم گرفت که از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

این بازیکن از سال 2003 تا 2011 در آرسنال حضور داشت و به نوعی در این باشگاه تبدیل به یک ستاره شد. او در سال 2011 راهی بارسلونا شد و زیر نظر پپ گواردیولا در تیم رویایی او کار خود را شروع کرد. فابرگاس تا سال 2014 در بارسلونا بود و پس از آن راهی چلسی شد و در چلسی با ژوزه مورینیو کار کرد. فابرگاس از بازیکنانی است که هم با مورینیو و هم با گواردیولا کار کرده است. این بازیکن تا سال 2019 در چلسی حضور داشت و پس از آن راهی موناکو شد و تا سال 2022 در فوتبال فرانسه بود و در نهایت راهی کومو شد و اکنون هم خداحافظی کرده است.

فابرگاس در دوران حرفه ای خود موفق شد یک بار قهرمان جام جهانی، دو بار قهرمان یورو، دو بار قهرمان لیگ برتر انگلیس، یک بار قهرمان سوپرجام اروپا، یک بار قهرمان جام باشگاه های جهان، یک بار قهرمان لالیگا، یک بار قهرمان کامیونیتی شیلد، دو بار قهرمان FA Cup، یک بار قهرمان جام اتحادیه انگلیس، یک بار قهرمان کوپا دل ری و دو بار قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شود.

1470