خط خوردن ستاره افغانستانی‌الاصل از لیست دانمارک برای جام جهانی زنان

خط خوردن ستاره افغانستانی‌الاصل از لیست دانمارک برای جام جهانی زنان

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم زنان دانمارک تصمیم گرفت که نادیا ندیم مهاجم افغانستانی الاصل و جنجالی را از لیست 23 نفره تیم ملی فوتبال این کشور برای جام جهانی در استرالیا و نیوزیلند خط بزند.

به گزارش فوتبالی، ندیم 35 ساله یکی از معروف ترین فوتبالیست های زن دنیا به شمار می رود چرا که داستان زندگی او که مربوط به فرار از جنگ در سن یازده سالگی است، بارها شنیده شده است. البته او توسط هموطنانش به خاطر حضور در جام جهانی قطر مورد انتقاد قرار گرفته بود چرا که خیلی ها از این که قطر میزبانی جام جهانی را به عهده گرفته، دلخور بودند که ندیم به عنوان یکی از کارشناسان تلویزیونی مسابقات در این بازیها حضور پیدا کرد. 

نادیا ندیم در حوزه پزشکی تحصیل کرده است که در سپتامبر 2022 دچار مصدومیت شد. نشریات دانمارک مدعی هستند که عدم آمادگی بدنی دلیل خط خوردن وی بوده چرا که پس از مصدومیت به طور کامل ریکاوری نکرده است آن هم در حالی که به طور مثال پرنیل هاردر که در فصل پاییز دچار مصدومیت شده بود و به تازگی برگشته، در لیست قرار گرفته است. لاس سوندگارد سرمربی تیم ملی زنان دانمارک در این باره گفت :" ترکیب قدرتمندی داریم و هیجان زده هستیم تا از پرچم دانمارک دفاع کنیم. این بزرگترین جام جهانی تاریخ خواهد بود و همه تلاش می کنیم تا یک جشن فوتبال را به راه بیاندازیم."

4125