نقشه راه فدراسیون فوتبال برای تیمهای ملی پایه: دوستی مهر سرمربی نوجوانان، عبدی سرمربی جوانان

نقشه راه فدراسیون فوتبال برای تیمهای ملی پایه: دوستی مهر سرمربی نوجوانان، عبدی سرمربی جوانان

پایگاه خبری فوتبالی- در پلن فدراسیون فوتبال برای تیم های ملی در دوره آینده، کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان تغییراتی خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، با صعود تیم ملی نوجوانان ایران به مسابقات جام جهانی زیر 17 سال اندونزی و پس از پایان این رقابتها قرار فدراسیون فوتبال تغییراتی در راس کادر فنی تیم‌های پایه ایجاد کند.

به این ترتیب علی دوستی مهر که در حال حاضر سرمربی تیم نونهالان زیر 15 سال است، پس از مسابقات جام جهانی زیر 17 سال سرمربی تیم نوجوانان شود تا بازگشتی دوباره به سمت قبلی خود داشته باشد.

دوستی مهر پیش از این سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بوده و توانسته است تیم ملی نوجوانان را در سال 2008 قهرمان آسیا کند و به جام جهانی نوجوانان 2009 نیجریه رهنمون کند، او در سال 2012 هم تیم ملی نوجوانان را به جام جهانی 2013 امارات برد. در هر دو جام جهانی، تیم ملی نوجوانان از گروهش بالا رفت و به مرحله یک هشتم نهایی رسید اما در هر دو مرحله، تیم ملی نوجوانان مقابل تیمهای ملی اروگوئه و نیجریه شکست خورد.

 حسین عبدی هم که موفق شد با تیم ملی نوجوانان به مسابقات جام جهانی زیر 17 سال اندونزی صعود کند جانشین صمد مرفاوی در در تیم جوانان خواهد شد. البته نکته قابل توجه این است نتایج حسین عبدی در جام جهانی قطعا ملاک انتخاب قطعی او خواهد بود، چون نمایش تیم نوجوانان مقابل یمن و ژاپن چنگی به دل نزد و با انتقادهایی هم همراه بود. 

جام جهانی نوجوانان زیر 17 سال از تاریخ 10 نوامبر(19 آبان) تا 2 دسامبر (11 آذر) در اندونزی برگزار خواهد شد و 24 تیم در این مسابقات حضور خواهند داشت.

7655