شبی که نسل طلایی اسپانیا قهرمان یورو شد(عکس)

شبی که نسل طلایی اسپانیا قهرمان یورو شد(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی اسپانیا در سال 2008 در چنین شبی بود که قهرمان رقابت های یورو 2008 شد و به این ترتیب افتخارات نسل طلایی فوتبال اسپانیا آغاز شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی اسپانیا بین سال های 2008 تا 2012 یک نسل فوق العاده داشت؛ نسلی که در سال 2008 قهرمان یورو شد. در سال 2010 قهرمان جام جهانی شد و در سال 2012 دوباره توانست قهرمان رقابت های یورو یا همان جام ملت های اروپا شود.

فینال رقابت های یورو 2008 در شهر وین پایتخت کشور اتریش برگزار می شد. در آن بازی تیم ملی اسپانیا و تیم ملی آلمان به مصاف هم رفتند. در نهایت تیم ملی اسپانیا موفق شد با نتیجه یک بر صفر در آن بازی به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در آن بازی تک گل تیم ملی اسپانیا را فرناندو تورس در دقیقه 33 بازی به ثمر رساند. ایکر کاسیاس، دروازه بان اسطوره ای اسپانیا در آن زمان کاپیتان تیم ملی اسپانیا بود و جام قهرمانی را بالای سر برد. اسپانیا در تاریخ خودش سه بار قهرمان رقابت های جام ملت های اروپا شده است و این قهرمانی دومین قهرمانی اسپانیایی ها در این رقابت ها بود.

آلمان که در جام جهانی 2006 در رده سوم قرار گرفته بود، در رقابت های یورو 2008 هم نایب قهرمان شد و باز هم نتوانست قهرمان شود.

1470