وقتی لاپورتا، تیری آنری را برای بارسلونا خرید

وقتی لاپورتا، تیری آنری را برای بارسلونا خرید

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از بهترین خرید هایی که بارسلونا در تابستان 2007 داشت، خرید تیری آنری، مهاجم فرانسوی تیم آرسنال بود.

به گزارش فوتبالی، تیری آنری در آرسنال تبدیل به یک اسطوره شده بود. این مهاجم فرانسوی از سال 1999 به آرسنال پیوسته بود و تا سال 2007 که راهی بارسلونا شد در جمع توپچی های لندنی حضور داشت.

در تابستان 2007، خوان لاپورتا که مدیرعامل وقت بارسلونا بود و اکنون هم مدیرعامل بارسلونا است، تصمیم گرفت که به سراغ خرید تیری آنری برود. در آن زمان خرید تیری آنری برای بارسلونا رقمی حدود 21 میلیون پوند آب خورد.

تیری آنری در فصل 2008/09 به همراه بارسلونا موفق شد قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود. او در خط حمله تیم پپ گواردیولا به خوبی جا افتاده بود. بارسلونا در فصل 2008/09 فاتح سه گانه شد و هر سه جام مهم پایان فصل یعنی لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد.

از سوی دیگر بارسلونا در سال 2009، شش گانه را فتح کرد و به این ترتیب با حضور تیری آنری اوضاع برای آبی و اناری ها بسیار خوب پیش رفت. در نهایت تیری آنری در سال 2010 بارسلونا را ترک کرد و راهی لیگ فوتبال آمریکا شد.

آنری در سه سالی که در بارسلونا حضور داشت، در 80 بازی موفق شد 35 گل به ثمر برساند.

1471

تیری آنری