مسی تا اینجای دوران حرفه‌ای خود چه آماری از لحاظ فردی داشته است؟

مسی تا اینجای دوران حرفه‌ای خود چه آماری از لحاظ فردی داشته است؟

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی به تازگی 36 سالگی خود را جشن گرفته است و به این ترتیب وارد یک سال جدید از زندگی خود شده است و باید دید که عملکرد او در ادامه به چه شکل خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی دیگر فوتبال اروپا را ترک کرده است و راهی اینترمیامی در فوتبال آمریکا شده است. مسی می توانست راهی رقابت های لیگ حرفه ای عربستان شود اما ترجیح او این بود که به خاطر خانواده اش راهی لیگ آمریکا یا همان MLS شود. مسی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. حتی برخی ها او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می دانند.

اگر دستاورد های تیمی مسی که بسیار پرشمار است را کنار بگذاریم و صرفا نگاهی به دستاورد های تیمی لیونل مسی داشته باشیم می بینیم که او آمار خارق العاده ای دارد. لیونل مسی تا 36 سالگی خود 7 بار برنده توپ طلا شده است و در این زمینه رکورددار است. او ممکن است برای بار هشتم هم برنده توپ طلا شود. مسی تاکنون شش بار فاتح کفش طلای اروپا شده است و از این لحاظ هم رکورددار است.

مسی در 1028 بازی که در دوران حرفه ای خود انجام داده است، 807 گل به ثمر رسانده است و 357 پاس گل داده است. در حقیقت مسی در هر 73 دقیقه یا گل زده است یا پاس گل داده است.

1471