حمله اسطوره هلندی به فن دایک: او قدرت رهبری ندارد

حمله اسطوره هلندی به فن دایک: او قدرت رهبری ندارد

پایگاه خبری فوتبالی – رود گولیت پس از عملکرد ضعیف کاپیتان تیم ملی هلند در رقابت های جام ملت‌های اروپا او را فاقد هرگونه قدرت رهبری خطاب کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی هلند پایان فاجعه باری را در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا پشت سر گذاشت و با دو باخت متوالی مقابل کرواسی و ایتالیا در رده 4 ام این رقابت‌ها جای گرفت. رونالد کومان که دوباره هدایت تیم ملی هلند را به عهده گرفته است در 4 بازی 3 شکست را با این تیم تجربه کرده است. رود گولیت اعتقاد دارد که او رهبران داخل زمین هلند این سرمربی را ناامید کردند و از کاپیتان فن دایک و فرنکی دی یونگ به عنوان مثال نام برده است.

اسطوره هلندی در این باره گفت:" فکر می‌کنم فن دایک و دی یونگ توانایی رهبری ندارند. در حقیقت چیزی از آن‌ها می‌خواهم که ندارند. آن‌ها باید توجه بیشتری به بازی خودشان بکنند. برای یک مربی سخت است که بدون رهبر درون زمین کار کند و این فن دایک و دی یونگ هستند که باید رهبران داخل زمین باشند."

این اولین باری نیست که قدرت کاپیتانی ویرجیل فن دایک زیر سوال رفته است و پیش‌تر مارکو فن باستن پس از باخت 4-0 هلند مقابل فرانسه فن دایک را متکبر خطاب کرده بود و او را به ایجاد آشوب در تیم متهم کرده بود. 

فن دایک 31 ساله 58 بازی را برای کشورش به انجام رسانده و امیدوار است تا بتواند دوباره قدرت رهبری خود را در مسابقات پیش رو مقدماتی یورو 2024 اثبات کند.

2102