پیروزی دشوار مراکش در شروع مسابقات زیر ۲۳ سال آفریقا

پیروزی دشوار مراکش در شروع مسابقات زیر ۲۳ سال آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آفریقا که جنبه انتخابی بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم دارد، از شنبه شب با شرکت ۸ تیم  در دو گروه چهار تیمی به میزبانی مراکش شروع شد.

به گزارش فوتبالی، در دیدار افتتاحیه این جام که در شهر رباط برگزار شد، تیم مراکش برد دشوار ۲ بر یک برابر گینه را کسب کرد. 

در این مسابقه تیم مراکش در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت و در دقیقه پایانی این نیمه، روی یک ضربه آزاد گل اول را توسط "آلگاسیمی باه" بازیکن عضو باشگاه المپیاکوس یونان  دریافت کرد.

در نیمه دوم تیم مراکش بازی بهتری را به نمایش گذاشت و در دقیقه ۶۸ توسط "عبدالصمد الزلزولی" به گل مساوی رسید. همین بازیکن در آخرین لحظات بازی به لطف «وی ای آر» که خطای هند مدافع گینه را تائید کرد، از روی نقطه پنالتی گل دوم خود و «شیرهای اطلس» را  به ثمررساند. 

در آخرین لحظات زمان تلف شده بازی، تیم گینه گل دوم خود را با استفاده از ناهماهنگی مدافعان و دروازه بان مراکش به ثمررساند اما داور بازی با استفاده از کمک داور ویدیویی به علت خطای بازیکن گینه این گل را مردود اعلام کرد و سرانجام بازی با برد ۲ بر یک مراکش به پایان رسید.

در این گروه علاوه بر مراکش و گینه تیم های غنا و کنگو هم حضور دارند. در گروه دوم هم تیم های مصر، نیجر،  مالی و گابن به رقابت می پردازند.در پایان این رقابتها ۳ تیم نخست به شکل مستقیم به مسابقات فوتبال بازیهای المپیک صعود می کنند و تیم چهارم در مرحله پلی آف با تیم چهارم قاره آسیا روبرو خواهد شد. 

برنامه روز دوم رقابتهای فوتبال امیدهای آفریقا به این شرح است: 

ساعت ۱۸و ۳٠ دقیقه: غنا - کنگو 

ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه: مصر- نیجر 

ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه:  مالی - گابن 

۱۹۷۹