رقابت دو کویتی برای ریاست شورای المپیک آسیا

رقابت دو کویتی برای ریاست شورای المپیک آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- انتخابات شورای المپیک آسیا روز ۸ تیر در شهر بانکوک تایلند برگزار خواهد شد و طی آن دو مدیر شاخص ورزش کویت برای کسب صندلی ریاست این شورا باهم رقابت می کنند.

به گزارش فوتبالی، بعد از کناره گیری "شیخ احمد فهد الصباح" از ریاست شورای المپیک آسیا در سال ۲۰۲۱، "راجا راندیر سینگ" نایب رئیس  شورای المپیک آسیا از هند مسئولیت مدیریت موقت این نهاد را برعهده داشت تا اینکه طی ماه های اخیر رقابت دو مدیر شاخص ورزش کویت برای احراز این سمت به اوج خود رسید.

دست بالاتر برادر رییس سابق 

یکی از نامزدهای این رقابت "شیخ طلال فهد الصباح" برادر ۵۸ ساله شیخ احمد است که پیش از این ریاست کمیته ملی المپیک کویت و فدراسیون فوتبال این کشور را برعهده داشت. وی طی چند سال اخیر به دلیل بیماری و وضعیت نامناسب جسمانی از صحنه مدیریت دور بود اما حالا به لطف برادر بودن با رییس سابق شورای المپیک آسیا در این انتخابات نام نویسی کرده است.

طی روزهای گذشته "شیخ فهد ناصر الصباح" رئیس کمیته ملی المپیک کویت با ارسال نامه های رسمی به کمیته های ملی المپیک کشورهای عضو اعلام کرده است که این کمیته از نامزدی شیخ طلال حمایت می کند. به نظر می رسد این نامه بر وضعیت آرای نامزدها در این انتخابات اثر بگذارد.  

دبیر کل در سودای ریاست

دیگر نامزد ریاست شورای المپیک آسیا "حسین المسلم" نام دارد. او که ۶۳ ساله است، هم اکنون دبیرکل شورای المپیک آسیا و رئیس فدراسیون بین المللی شنا، شیرجه و واترپلو است.

درنگاه اول تصور می شد با توجه به نزدیکی المسلم با شیخ احمد الفهد، او بخت بالایی برای موفقیت در عرصه این انتخابات دارد اما ورود شیخ طلال به این عرصه و چرخش کمیته ملی المپیک کویت به سمت برادر شیخ احمد، شرایط را به ضرر "حسین المسلم" کرده است.

المسلم با تایید عدم حمایت کمیته ملی المپیک کویت از تصمیمش برای ادامه حضور در این عرصه و با ادعای فشارهای خارجی برای کناره گیری از عرصه انتخابات، تاکید کرده است که تصمیمی برای کناره گیری از این عرصه ندارد و در انتخابات شرکت خواهد کرد. 

مسیر پیروزی در انتخابات

براساس آیین نامه داخلی شورای المپیک آسیا، هر نامزد ریاست برای ورود رسمی به عرصه رقابت به حمایت حداقل ۲ کشور عضو نیاز دارد و برای برنده شدن در انتخابات کسب بیشترین آرا از مجموع حداکثر ۴۵ رای لازم است.

با وجود موضع گیری اخیر کمیته ملی المپیک کویت، کشورهای بحرین، نپال و سوریه که حامیان اولیه "حسین المسلم" بودند حمایت خود را از او قطع نکردند. در سوی کشورهای عراق، فلسطین، قرقیزستان و ترکمنستان حامیان اولیه "شیخ طلال فهد الصباح" بوده اند.

 

۱۹۷۹