کناره‌گیری عربستان سعودی از میزبانی جام جهانی 2030

کناره‌گیری عربستان سعودی از میزبانی جام جهانی 2030

پایگاه خبری فوتبالی - خوزه فلیکس دیاز ژورنالیست اسپانیایی ادعا کرد که عربستان سعودی از میزبانی مشترک جام جهانی 2030 کنار کشید.

به گزارش فوتبالی، قرار بود عربستان به همراه مصر و یونان، مشترکاً میزبانی جام جهانی 2030 را برعهده بگیرند، اما در ماه آوریل، مصر انصراف داد و حالا رسانه‌های یونانی مدعی هستند که عربستان هم به خاطر عدم توانایی در رقابت با کشورهای اروپایی، از میزبانی انصراف داد. 

محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان حتی به یونانی‌ها قول داد که آن‌ها را از نظر مالی برای ساخت ورزشگاه‌های جدید تامین کند و اجازه ندهد که آن‌ها از نظر مالی و اقتصادی نگران چیزی باشند. قرار بود عربستان به تنهایی، میزبانی 75% از بازی‌ها را برعهده بگیرد، اما به هر حال آن‌ها خیلی زود از میزبانی جام جهانی 2030 انصراف دادند. 

عربستانی‌ها در شش ماه گذشته پول‌های زیادی را برای جذب ستارگان بزرگ اروپایی خرج کردند. در ماه ژانویه، کریستیانو رونالدو با دستمزد سالیانه 200 میلیون یورو به النصر پیوست و پشت سر او، کریم بنزما، انگولو کانته، کالیدو کولیبالی، ادوارد مندی، حکیم زیاش و روبن نوس نیز به تیم‌های عربستانی پیوستند و حالا هرکدام دستمزد زیادی دریافت می کنند. 

حالا دو گروه دیگر برای میزبانی جام جهانی می جنگند. گروه اول شامل اسپانیا، پرتغال و اوکراین می شود و گروه دوم متشکل از کشورهای اروگوئه، شیلی، آرژانتین و پاراگوئه است و البته لازم به ذکر است که مراکش نیز در این رقابت حضور دارد، اما شانسش اندک است.

4416