سوال روز/ حریفان تدارکاتی ایران چه تیم‌هایی هستند؟

سوال روز/ حریفان تدارکاتی ایران چه تیم‌هایی هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر تیم ملی فوتبال درباره برنامه فیفا دی شهریور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در حالی توانست قهرمان مسابقات کافا شود که شرکت در این تورنمنت انتقادات زیادی را متوجه امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال کرد. با این حال گروهی بر این باورند که این قهرمانی ساده اما روحیه بخش می‌تواند کمک زیادی به ادامه مسیر آماده سازی جام ملت‌ها داشته باشد.

همزمان با مصاف تیم ایران با افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان در تورنمنت کافا، سایر کشورهای رقیب از این فرصت فیفا دی برای انجام مسابقات دوستانه با تیم‌های مطرح دنیا استفاده کردند و حالا انتظار می رود مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هم برای فیفا دی شهریور چنین برنامه‌ای را اجرا کنند.

هر چند به نظر میرسد این موضوع فعلا در حد یک مطالبه از جانب اهالی فوتبال است چرا که مهدی محمدنبی مدیر تیم ملی در توضیح سایر برنامه‌های این تیم تا قبل از جام ملت‌های آسیا 2023 صرفا از رایزنی و پیگیری برای انجام دو دیدار تدارکاتی صحبت کرده است. او البته این توضیح را هم داده که احتمالا این دیدارها در تهران برگزار شود.

نبی بدون اینکه از کشوری نام ببرد اعلام کرده با فدراسیون چند کشور صحبت‌هایی انجام شده اما هنوز هیچکدام نهایی نشده است. این در حالی است که اخیرا برخی خبرهای غیررسمی از تیم‌های ملی روسیه و عربستان به عنوان حریفان تدارکاتی ایران در شهریور حکایت داشتند. هر چند به این نکته هم باید توجه کرد که شاید روی کاغذ، روسیه حریف خوبی به شمار برود اما این تیم مدت قابل توجهی است که بازی رسمی و دوستانه نداشته و عملا از شرایط قبلی خود خارج شده است.

با این حال باید منتظر ماند و دید دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران تا قبل از آغاز جام ملت‌ها مقابل چه حریفانی خواهد بود.

تیم ملی بر اساس برخی خبرها قرار بود در فیفا دی شهریور در تورنمنت اردن با حضور تیمهای عراق، اردن و قطر شرکت کند و گفته شده این حضور قطعی شده است.

6442