پیروزی پرگل هند برابر رقیب قدیمی

پیروزی پرگل هند برابر رقیب قدیمی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی هند در اولین بازی خود در مسابقات فوتبال «جنوب آسیا» برابر پاکستان به برد پرگل دست یافت.

به گزارش فوتبالی، دو کشور هند و پاکستان که همیشه از جنبه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ارتباط های نزدیک و چالش برانگیزی را تجربه کرده اند، در ورزش هم در دو رشته کریکت و هاکی روی چمن همیشه مصاف های نفس گیری را تجربه کرده اند.

 در رشته فوتبال هم این دو کشور دو رقیب قدیمی هستند و حتی در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی دو قدرت این قاره بودند و امروزه اگر چه از شرایط با صلابت گذشته فاصله گرفته اند اما هر مسابقه و رودررویی آنها خالی از جذابیت نیست.

چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال جنوب آسیا از روز چهارشنبه با شرکت ۸ تیم به میزبانی کشورهند شروع شد و در روز نخست مسابقات جدال تیم های هند و پاکستان در شهر بنگلور برگزارشد. 

در این رقابت که با حضور نزدیک به ۲۳ هزارتماشاگر انجام شد، تیم هند از همان ابتدا برتری خود را بر حریف دیکته کرد و در دقایق ۱۰ و ۱۶ توسط "سونیل  چتری" سرگروه خود دروازه پاکستان را باز کرد.

درحالیکه بازی زیر بارش شدید باران دنبال می شد، در دقایق پایانی نیمه اول یک صحنه جنجالی باعث درگیری بازیکنان دو تیم و کادر فنی شد. "ایگور استیماچ" سرمربی سابق سپاهان اصفهان که هم اکنون هدایت تیم ملی هند را برعهده دارد، در یک صحنه که بازیکن پاکستان قصد پرتاب اوت را داشت، به بهانه اینکه پرتاب باید به سود هند اعلام می شده، مانع از پرتاب بازیکن حریف شد که همین موضوع باعث درگیری بازیکنان و مربیان دو تیم و سرانجام اخراج استیماچ از کنار زمین شد.

در نیمه دوم هم که بارش باران قطع شده بود، تیم پاکستان هیچگاه نتوانست بازی بهتری را انجام دهد و در شرایطی که از انسجام ث هماهمگی لازم به دور بود، با گلزنی مجدد "سونبل چتری" و "اودانتا"، بازی را با نتیجه ۴ بر صفر به هند واگذارکرد.

در این مسابقه " سونیل چتری" ستاره درخشان تیم هند بود که به تنهایی ۳ بار که ۲ بار آن از روی نقطه پنالتی بود دروازه پاکستان را باز کرد. در دیگر بازی روز نخست و از گروه یک، تیم کویت که به عنوان میهمان در این رقابتها شرکت کرده است با نتیجه ۳ بر یک نپال را شکست داد.

در ادامه بازیهای این گروه روز شنبه پاکستان با کویت بازی خواهد کرد و هند با نپال جدال خواهد کرد. فردا در گروه دوم مسابقات هم لبنان با بنگلادش روبرو می شود و مالدیو به مصاف بوتان می رود. 

۱۹۷۹