دلیل عدم حضور تیم ملی فوتبال دانشجویان در جام جهانی چه بود؟

دلیل عدم حضور تیم ملی فوتبال دانشجویان در جام جهانی چه بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: تیم فوتبال دانشجویان نتوانست مجوز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۳ دانشگاه‌ها را کسب کند و به همین دلیل در مسابقات غایب است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی درباره شرکت نکردن تیم فوتبال در رقابت‌های جام‌جهانی دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

بشیریان در این باره اظهار کرد: رویکرد جدید فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی FISU برگزاری جام‌جهانی در رشته‌های فوتبال و بسکتبال ۳ نفره بصورت دانشگاه محور است.

وی ادامه داد: به همین منظور از هر کشور یک یا دو دانشگاه در مسابقات قاره‌ای حضور و ۲ تیم برتر به جام‌جهانی راه پیدا خواهند کرد.

بشیریان درباره عدم حضور تیم فوتبال دانشجویان در مسابقات جام‌جهانی تصریح کرد: نتیجه ضعیف تیم فوتبال دانشجویان در دوره قبل که مقام هشتم در آسیا را کسب کرده بودند سبب شد تا این تیم از راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۲۳ بازماند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در خصوص عدم حضور این تیم در مسابقات ۲۰۲۳ افزود: شرایط کرونا در سال گذشته سبب شد تا مسابقات جام‌جهانی فوتبال دانشجویان در قاره آسیا برگزار نشود، به همین دلیل مبنای حضور تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی فوتبال بر اساس نتایج دوره قبل خواهد بود.

2636