بی‌سر‌و‌سامانی دفاعی در تیم امید/ این کیفیت برای رزرو بلیت پاریس کافی نیست!

بی‌سر‌و‌سامانی دفاعی در تیم امید/ این کیفیت برای رزرو بلیت پاریس کافی نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات امیدهای غرب آسیا برای ایران با نایب‌قهرمانی به پایان رسید اما مشخص شد تیمِ رضا عنایتی، ضعف‌هایی مهم و اساسی دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی زیر 23 سال در مسابقات امیدهای غرب آسیا، فینال را در ضربات پنالتی به عراق واگذار کرد. شاگردان رضا عنایتی اگر چه فینالیست این رقابت‌ها شدند، اما نتایج خوبی در این مسیر کسب نکردند. به نظر می‌رسد اگر کادرفنی تیم امید فکری به حال نقاط ضعف این تیم نکند، رسیدن به المپیک دست‌نیافتنی‌تر از قبل باشد.

امید ایران در حالی مغلوب عراق شد که در زمین میزبان پیش افتاده بود. شاگردان عنایتی مثل  چند بازی  اخیر در دفاع ضعیف بودند و روی تعلل در دفع توپ، گل تساوی را دریافت کردند. سامان‌های خط دفاعی ایران یعنی سامان فلاح و سامان تورانیان اصلا شب خوبی را پشت سر نگذاشتند و دفاع ایران، کاملا ناسامان بود.

فلاح که فصل بسیار خوبی را سپری کرده، در این بازی تمرکز لازم را نداشت و در همین حال، دومین پنالتی ایران را زد. او توپ را به دیرک کوبید تا شب بدش تکمیل شود. البته باید از کادرفنی پرسید که چرا به بازیکنی که در طول مسابقه تمرکز لازم را نداشته، اصلا پنالتی داده‌اند!

از طرفی محمدرضا خالدآبادی که ستاره بی‌چون‌وچرای ایران در بازی‌های قبلی بود و بدون درخشش ایران فینالیست نمی‌شد، نتوانست در ضربات پنالتی ناجی هم‌تیمی‌هایش باشد. او اگر چه موفق شد در نیمه‌نهایی مقابل اردن پنالتی بگیرد، در دیدار نهایی تسلیم هر پنج پنالتی‌زن عراق شد. او حتی مثل دیدار اردن و فسلطین تنها یک سیو خوب داشت و دیشب هم مهار قابل توجه‌اش، با یک ریباند نامناسب تبدیل به گل تساوی‌بخش عراق شد.

قطعا نباید در باد فینالیست شدن تیم امید در غرب آسیا خوابید چرا که برای رفتن به المپیک، رقبای به مراتب دشوارتری انتظار عنایتی و شاگردانش را می‌کشند. تیمهای حاضر در تورنمنت غرب آسیا همه درجه دو و سه بودند و شاید عراق تنها حریفی بود که می شد بازی با این تیم را محک خوبی برای تیم امید ایران دانست. این تیم برای شکستن طلسم نیم‌قرنه، نیاز به تقویت و رفع بعضی ضعف‌ها دارد. اگر قرار است یک نسل دیگری نسوزد و تیم امید بخشی از کاروان اعزامی ایران به پاریس باشد، رضا عنایتی و دستیارانش باید از همین امروز تغییرات مهمی در تاکتیک و حتی نفرات‌شان ایجاد کنند.

2509