نکته/ فسخ بیرانوند بر اساس قوانین فصل پیش قانونی است

نکته/ فسخ بیرانوند بر اساس قوانین فصل پیش قانونی است

پایگاه خبری فوتبالی- آیا قانون جدید سازمان لیگ مانعی برای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس خواهد بود؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که خبرگزاری دولت چند روز قبل خبر از حل مشکلات او با باشگاه پرسپولیس دادند اما از سوی دیگر شنیده شد نه تنها پولی به حساب بیرانوند واریز نشده، بلکه تماسی هم با دروازه‌بان شاکی قرمزها گرفته نشده است.  از طرفی امروز مهلت 10 روزه بیرانوند به باشگاه پرسپولیس هم به پایان رسید تا برخی رسانه‌ها از تصمیم بیرانوند برای فسخ قرارداد خبر بدهند.

این در حالی است که طبق اعلام مسئول ثبت قراردادهای سازمان لیگ فسخ قرارداد تنها با حضور خود بازیکن قابل پذیرش خواهد بود و وکیل او قادر به انجام آن نیست. اما نکته قابل توجه این است که طبق قوانین جدید سازمان لیگ در این موضوع خاص (اختلاف بیرانوند و باشگاه پرسپولیس) با توجه به اینکه بازیکن به واسطه دو ماه حقوق معوق نمی تواند فسخ ‌کند، طبق آیین‌نامه جدید 4ماه حقوق معوق ملاک فسخ قرارداد خواهد بود، در نتیجه باشگاه دست برتر را دارد. طبق قوانین، سازمان لیگ موظف به ثبت فسخ است و کمیته تعیین وضعیت حکم می دهد فسخ قانونی بوده یا نه. البته گویا در برخی موارد که محرز باشد فسخ موجه نیست سازمان لیگ همان ابتدا می تواند فسخ را ثبت نکند. شب گذشته آرش رضاوند هافبک تیم استقلال نیز که مهمان برنامه فوتبال برتر بود با تایید این موضوع گفت: "ما اخطار دادیم اما طبق قوانین جدید امکان فسخ نداریم‌ چون باید 4 ماه از عدم دریافتی مشخص شده بگذرد."

البته به نظر می رسد چون قرارداد بیرانوند و حتی رضاوند هم مربوط به فصل گذشته است، قوانین حاکم بر نقل و انتقالات هم از فصل گذشته اعمال می شود و قانون دو ماه بر آن حاکم است اما اگر قرار باشد قوانین جدید برای قراردادهای سال گذشته اعمال شود، باید فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کند. باید منتظر ماند و دید تکلیف علیرضا بیرانوند و پرسپولیس بر سر اخطار فسخ قرارداد موجب جدایی او خواهد شد یا رضا درویش تلاش خواهد کرد در جلسه مشترک با حل سوء تفاهم‌ها رضایت او را جلب کند.

تلاش خبرنگار فوتبالی برای گفت‌و‌گو با معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس و یا وکیل علیرضا بیرانوند نتیجه‌ای در بر نداشت و به نظر می‌رسد طرفین فعلا به جهت پرهیز از هرگونه حاشیه سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند.

7655