واکنش کی روش به نیمه تمام ماندن بازی تیمش مقابل نیوزیلند

واکنش کی روش به نیمه تمام ماندن بازی تیمش مقابل نیوزیلند

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی فوتبال قطر در دیداری دوستانه مقابل نیوزیلند به میدان رفت و در حالی که از حریف عقب افتاده بود نتوانست بازی را به پایان برساند.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب دیدارهای دوستانه ملی، امشب (دوشنبه) تیم‌های ملی قطر و نیوزیلند در اتریش به مصاف هم رفتند که این بازی در حالی که با برتری یک بر صفر تیم ملی نیوزیلند در نیمه اول به پایان رسید، به دلیل متهم شدن یکی از بازیکنان تیم ملی قطر به توهین نژادپرستانه علیه یکی از بازیکنان حریف نیمه تمام ماند.
تنها گل این مسابقه را استامینیک در دقیقه 17 برای نیوزیلند به ثمر رساند تا تیم یکصدم رده‌بندی فیفا نیمه اول را از قطر رده شصت‌و‌یکمی ببرد. قطر به امید جبران گل خورده در نیمه دوم به رختکن رفت این اتفاق اما رخ نداد، چرا که بازی ادامه پیدا نکرد.

گویا نیوزیلندی‌ها مدعی شده‌اند که بازیکن قطر، یوسف عبدالرزاق به مایکل بوکسال بازیکن نیوزیلند اهانت نژادپرستانه کرده است. این اتفاق کمی پیش از پایان نیمه نخست، زمانی که داور به سود قطر یک ضربه آزاد اعلام کرد رخ داد و عبدالرزاق جملاتی را خطاب به بازیکن حریف گفت که او و هم‌تیمی‌هایش را به شدت عصبانی کرد. به همین دلیل آنها مراتب اعتراض خود را نسبت به این اتفاق به داور اعلام کردند اما داور هیچ ترتیب اثری نداد و به همین دلیل هم ملی‌پوشان نیوزیلند از ادامه بازی خودداری کردند.

کی‌روش که دومین بازی‌اش را به‌عنوان سرمربی تیم ملی قطر تجربه می‌کرد، مدعی شد نفهمیده است که بازیکنش به بوکسال چه چیزی گفته که او را عصبانی کرده است، اما تأکید کرد که انتظار دارد فیفا به این داستان رسیدگی کند.

او گفت: حقایق در ادامه مشخص خواهند شد. ظاهراً دو بازیکن در زمین بازی با یکدیگر مشاجره داشته‌اند. نیوزیلندی‌ها هم بدون هیچ مدرک و شاهدی تصمیم گرفتند بازی را نیمه تمام رها کنند. داور به آنچه آنها می‌گفتند گوش نکرد. به نظر من که این اتفاق فقط یک بحث میان دو بازیکن بود. به عقیده من این هم یک فصل جدید در فوتبال است که قطعاً کسی نمی‌تواند آن را درک کند. بگذارید ببینیم مقامات فوتبال چه تصمیمی می‌گیرند. من فکر می‌کنم که این بازی قطعاً زیر ذره‌بین فیفا قرار خواهد گرفت.

1470