کاتانچ به دنبال دومین پیروزی مقابل ایران

کاتانچ به دنبال دومین پیروزی مقابل ایران

 پایگاه خبری فوتبالی- حریف تیم ملی در فینال مسابقات کافا، با هدایت سرچکو کاتانچ آمار ویژه‌ای داشته و در ۱۵ مسابقه قبلی خود تنها متحمل یک شکست شده است. 

به گزارش فوتبالی، گرگ‌های سفید، بعد از شکست ۲ بر یک در برابر کاستاریکا که در خاک کره جنوبی رقم خورد دیگر به هیچ تیمی نباخته‌اند و از ۷ بازی اخیر خود به ۵ پیروزی و ۲ تساوی دست یافتند تا سال ۲۰۲۳ را بدون شکست ادامه دهند. علاوه بر قزاقستان،بولیوی و روسیه از مهم‌ترین رقبای تیم کاتانچ در بازی‌های اخیر بودند.

شاگردان کاتانچ در مرحله گروهی تورنمنت کافا به ترتیب توانستند تیم‌های عمان، ترکمنستان و تاجیکستان را شکست بدهند و به فینال مسابقات قدم بگذارند. آن‌ها در مرحله گروهی ۱۰ مرتبه موفق به گلزنی شدند و تنها یک بار دروازه‌شان توسط تاجیک‌ها گشوده شد. 

نکته ویژه درباره حریف فردای تیم ملی اینکه در هر سه بازی اخیر خود توانسته بیش از یک بار گلزنی کند و این می‌تواند امتیاز مثبتی برای آنها با توجه به وضعیت خط دفاعی تیم ملی در بازیهای اخیر باشد. 

پنجمین تقابل کاتانچ با ایران 

سرچکو کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان، تا امروز و در مقام سرمربی تیم ملی عراق، ۴ مرتبه رویاروی ایران قرار گرفته که ماحصل آن یک برد(مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲) ، یک تساوی(جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹) و ۲ شکست (مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲)بوده است.

خانه‌تکانی به سبک کاتانچ 

کاتانچ  به محض نشستن بر روی نیمکت تیم ملی ازبکستان به سرعت به سراغ جوان‌گرایی رفت و تغییرات عمده‌ای در ترکیب ازبکستان ایجاد و خون تازه‌ای را به رگ‌های گرگ‌های سفید تزریق کرد. 

این جوان‌گرایی سبب شده تا این تیم در ترکیب فعلی خود تنها چهار بازیکن بالای ۳۰ سال داشته باشد و بیش از نیمی از بازیکنانش کمتر از ۲۵ سال باشند. از میان ۲۷ بازیکن حاضر در اردوی ازبکستان ۸ بازیکن این تیم  لژیونر هستند و این می‌تواند از نظر وزنه تجربه به کمک ازبک‌ها بیاید. گرچه کاتانچ در چهار بازی ابتدایش بر روی نیمکت ازبک‌ها سه مرتبه متحمل شکست شد اما در ۱۵ بازی بعدی‌اش تنها یک بار شکست خورد و همین می‌تواند به شاگردان او شهامت تاریخ‌سازی در برابر یوزهای ایرانی را بدهد؛ اگر فردا ازبکستان برابر ایران پیروز شود اولین برد گرگ‌های سفید در تقابل با یوزهای ایرانی در خاک ازبکستان ثبت خواهد شد. 

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی 

۹۰۹۸