واکنش رییس یوفا به ولخرجی در فوتبال عربستان

واکنش رییس یوفا به ولخرجی در فوتبال عربستان

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر چفرین رییس یوفا نظر خود را در مورد نقل و انتقالات لیگ عربستان و خریدهای پر سر و صدا در این لیگ، بیان کرد.

به گزارش فوتبالی، وی در مورد خریدهایی نظیر رونالدو، بنزما، کانته و ... در فوتبال عربستان گفت:" فکر می کنم که عربستان مرتکب یک اشتباه شده است. انها باید روی اکادمی ها، مربیان و تربیت بازیکنان هزینه کنند. خرید کردن باعث بهتر شدن فوتبال نمی شود. چین همین اشتباهی را مرتکب شد. نمی شود همه چیز را با پول حل کنی. بازیکنان می خواهند در بهترین تورنمنت ها برنده شوند و آنها در اروپا حضور دارند. برای من یک بازیکن عالی در سن مناسب را نام ببرید که در شروع دوران فوتبالش باشد و بخواهد در عربستان بازی کند. چنین بازیکنانی را از دست نمی دهیم. برخی بازیکنان در پایان دوران فوتبالشان به عربستان می روند تا کمی پول جمع کنند."

وی از سویی در مورد برنامه ریزی خود برای تعیین سقف دستمزد در باشگاه های حاضر در تورنمنت های اروپایی صحبت کرد. وی اظهار داشت :" نمی خواهیم که دو، سه باشگاه با بودجه های نامحدود بتوانند پنج تا ده میلیارد یورو خرج کنند. در ان زمان، تورنمنت های ما دیگر  جذاب نیستند. تقریبا همه باشگاه ها با چنین قانونی موافق هستند. البته هنوز از تصویب قانون خیلی دور هستیم و فعلا در مرحله گفتگو هستیم."

4125