رشیدی: نسل والیبال زنان ایران تغییر کرده است/ آماده چلنجرکاپ هستیم

رشیدی: نسل والیبال زنان ایران تغییر کرده است/ آماده چلنجرکاپ هستیم

پایگاه خبری قوتبالی- سرمربی تیم ملی والیبال زنان گفت: نسل والیبال ایران امسال تقریبا تغییر کرده است و اکنون بازیکنان جوانی در تیم حضور دارند که سابقه زیادی برای مسابقات برون مرزی و بین‌المللی ندارند.

 

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون والیبال، دومین دوره مسابقات والیبال چلنجرکاپ آسیا از فردا (یکشنبه 28 خرداد) با حضور 11 تیم به میزبانی اندونزی آغاز می‌شود و تیم ملی زنان ایران هم که برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کرده است، در دور مقدماتی با هنگ‌کنگ و چین‌تایپه همگروه است.

ملی‌پوشان ایران امروز (شنبه 27 خرداد) با حضور در سالن اصلی مسابقات نخستین تمرین توپی خود را انجام دادند.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران درباره این تمرین، گفت: اولین تمرین خود را امروز در سالن اصلی مسابقات انجام دادیم. خوشبختانه بچه‌ها تمرین بانشاطی داشتند. اندونزی به عنوان میزبان سالن خیلی خوبی را فراهم کرده و تا اینجا میزبانی خوبی داشته است.

فاطمه رشیدی به آمادگی تیم ایران در آستانه شروع مسابقات چلنچرکاپ آسیا اشاره و بیان کرد: اردوی تدارکاتی تایلند خیلی به بازیکنان ایران کمک کرد تا اعتماد به نفس کافی پیدا کنند، چون نسل والیبال ایران امسال تقریبا تغییر کرده است و اکنون بازیکنان جوانی حضور دارند که سابقه زیادی برای مسابقات برون مرزی و بین‌المللی ندارند. بنابراین مسابقات تدارکاتی به افزایش اعتماد به نفس‌شان کمک کرد و اکنون در شرایط آمادکی خیلی خوبی هستند.

وی ادامه داد: دو مصدوم داشتیم که خوشبختانه از امروز تمرینات خود را از سر گرفتند. البته هنوز نمی‌دانیم در دو مسابقه اول می‌توانیم از آنها استفاده کنیم یا نه اما به طور کلی‌ شرایط بدنی بازیکنان تیم خیلی خوب است.

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران در مورد قرعه استراحت تیم ملی در روز نخست مسابقات، گفت: یکی از اتفاقات خوب برای ما این بود که روز اول مسابقات را استراحت داریم. حریفان مستقیم تیم ایران با هم مسابقه دارند و فردا تعدادی از اعضای کادر فنی برای مسابقه این دو تیم به سالن می‌روند تا آنالیز خوبی انجام دهند و با بررسی دقیق این تیم‌ها، برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.

تیم ایران در روز نخست این مسابقات استراحت دارد و 29 خرداد در اولین دیدارش به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود.

۲۶۳۶