شش مدال حاصل تلاش آزادکاران ایران در ارمنستان

شش مدال حاصل تلاش آزادکاران ایران در ارمنستان

پایگاه خبری فوتبالی- تیم منتخب کشتی آزاد تهران به عنوان نماینده ایران در مجموع شش مدال و دو مدال در هر عنوان دستاورد این تیم در سارگسیان ارمنستان بود.

به گزارش فوتبالی، برای تیم ایران امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علی قلی زادگان در وزن ۶۱ کیلوگرم، امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، پیمان بیابانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و امیرحسین حسینی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم محمدرضا اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۳ مغلوب خندزرتسیان از ارمنستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم علی قلی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل زاکاشویلی از گرجستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل هاراتونیان از ارمنستان به پیروزی دست یافت و در دیدار نیمه نهایی نیز دیگر حریف ارمنستانی را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال ۷ بر ۶ مغلوب کشتی گیر قزاقستانی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم پیمان بیابانی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۴ از سد لاچیان از کانادا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل یسیم از قزاقستان به برتری دست یافت. بیابانی در دور سوم با نتیجه ۳ بر ۱ کلارک از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل حریف ارمنستانی مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ حریف قزاقستانی را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

1999