گزارش ویژه/ دردسر خرید جدید العین امارات برای تیمهای ایرانی

گزارش ویژه/ دردسر خرید جدید العین امارات برای تیمهای ایرانی

پایگاه خبری فوتبالی- خرید جدید باشگاه العین امارات، به یک دلیل خاص برای فوتبال ایران و به خصوص نمایندگان فوتبال ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، یک ماجرای مهم و قابل توجه محسوب می‌شود.


به گزارش فوتبالی، داستان از این قرار است که دو روز پیش، باشگاه العین امارات، به صورت رسمی از جذب عمر اتزیلی خبر داد. نکته‌ای که این اتفاق را ویژه کرده ملیت اتزیلی است. پاسپورت او مربوط به کشور رژیم اشغالگر قدس یا همان رژیم صهیونیستی است.


با توجه به حضور العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و قرار گرفتن در سید سوم امکان همگروهی تیم اماراتی با یکی از نمایندگان ایران وجود دارد و اگر قرار به سفر العین امارات به ایران باشد، طبیعتا با توجه به پاسپورت این بازیکن، امکان ورودش به خاک ایران وجود ندارد. همین موضوع می‌تواند محل چالش باشگاه العین امارات با فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا باسد و آن وقت اماراتی ها خواهان بازی با نماینده ایران در زمین ثالث شوند! این اتفاق هم زمانی خواهد افتاد که ایران بخواهد میزبان باشگاه اماراتی باشد. البته ممکن است اماراتی ها بازیکنشان را به ایران هم نیاورند.


لازم به ذکر است در پی توافق عادی سازی روابط بین رژیم اشغالگر قدس و امارات متحده عربی، پس از سال‌ها بازیکنانی که ملیتی اسرائیلی دارند می‌توانند به لیگ امارات بروند. پیش از این و از سال 1974 که لیگ امارات تاسیس شده، هیچ بازیکنی با ملیتی از رژیم صهیونیستی اجازه حضور در لیگ امارات را نداشت.


در هر حال باید دید که قرعه کشی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد و در نهایت کدام تیمها با یکدیگر همگروه خواهند شد.

گزارش از پانیذ فرحناک

1984