رکورد ویژه تیم ملی ایران مقابل افغانستان/ خط و نشان طارمی برای سردار

رکورد ویژه تیم ملی ایران مقابل افغانستان/ خط و نشان طارمی برای سردار

پایگاه خبری فوتبالی- دو مهاجم تیم ملی ایران با گلزنی مقابل افغانستان رکورد قبلی شان را بهبود بخشیدند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته اولین بازی خود در تورنمنت کافا را با برد شش بر یک مقابل افغانستان به پایان رساند. چهار گل ملی پوشان ایران در همان نیمه اول زده تا به نوعی نتیجه بازی در 45 دقیقه نخست مشخص شود.

در این بازی مهدی طارمی (سه مرتبه) در کنار سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و رضا اسدی (هر کدام یک مرتبه) برای ایران گلزنی کردند تا آمار جدول گلزنان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران کمی تغییر کند.

تا پیش از این بازی، سردار آزمون 41 گل ملی داشت که حالا آن را به عدد 42 رسانده است. البته جایگاه آزمون در رتبه سوم گلزنان ملی و بعد از علی دایی و کریم باقری بدون تغییر باقی ماند. رسیدن به رکورد علی دایی که تقریبا محال است اما آزمون می‌تواند در همین تورنمنت کافا و فیفا دی شهریور ماه و همچنین مسابقات جام ملت‌ها از رکورد کریم باقری - یعنی 50 گل ملی - عبور کرده و نام خود را به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران ثبت کند.

البته سردار در این راه یک رقیب سرسخت به نام مهدی طارمی را کنار خود می‌بیند. هر چند تا پیش از این بازی اختلاف گل این دو بازیکن در عدد 11 خلاصه می شد اما ستاره بوشهری توانست به لطف هت‌تریک مقابل افغانستان این اختلاف را به عدد 9 کاهش دهد. در حال حاضر مهدی طارمی در رده ششم این جدول قرار دارد اما او هم می‌تواند در فرصتی که دارد خود را تا رتبه دوم بالا بکشد.

طارمی خود را گلزن‌تر از سردار نشان داده و این مساله کار را برای مهاجم بوندسلیگایی تیم ملی سخت می‌کند و با توجه به اینکه مهدی طارمی پنالتی زن اول تیم ملی است، چندان دور از انتظار نیست که اختلاف 9 گله او با سردار آزمون در همین تورنمنت کافا به حداقل حالت ممکن برسد.

هر چه که هست این دو بازیکن زوج هجومی هماهنگ و طلایی را تشکیل داده‌اند که می‌تواند هر خط دفاعی را به هم بریزد و حال باید دید این هماهنگی در ادامه مسیر تیم ملی به خلق چه رکوردهایی منجر خواهد شد.

6442