دیدار تیم ملی با یک حریف خاص

دیدار تیم ملی با یک حریف خاص

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان امیر قلعه‌نویی در اولین بازی خود در تورنمنت کافا به مصاف تیمی می‌روند که اولین حریف تاریخ تیم ملی فوتبال ایران بوده است.

به گزارش فوتبالی، نخستین مسابقه‌ای که در تاریخ چندین و چند ساله فوتبال ایران به ثبت رسیده به مصاف شهریور ماه سال ۱۳۲۰ با افغانستان باز می‌گردد؛ مسابقه‌ای که گویا با نتیجه بدون گل به پایان رسیده اما با این حال چندین منابع نسبت به این نتیجه تردید دارند.

از این مسابقه که حدودا ۸۲ سال پیش برگزار شده به عنوان اولین بازی تیم ملی افغانستان هم یاد شده است. 

علاوه بر این تیم ملی دو مرتبه دیگر هم در برابر افغانستانی‌ها به میدان رفته که ماحصل آن یک تساوی و یک برد ۴ گله بوده؛ پیروزی که اتفاقا به اولین برد تاریخ بین‌المللی فوتبال ایران بدل شد.

 تیم ملی افغانستان در نخستین بازی خود در تورنمنت کافا که اتفاقاً مسابقه‌ای فوق‌العاده جنجالی و درگیرانه بود با گل دقیقه ۷+۹٠ مغلوب قرقیزها شد. نکته جالب و البته بسیار منفی در کارنامه رقیب امروز تیم ملی این است که افغانستانی‌ها در طی ۵ بازی گذشته خود متحمل چهار باخت شده و هرگز بردی را دشت نکرده است. افغان‌ها تاکنون نه طعم حضور در جام جهانی چشیده‌اند نه جام ملت‌های آسیا را؛ همچنین تنها حضور آن‌ها در یک تورنمنت رسمی به مقدماتی المپیک ۱۹۴۸ بازمی‌گردد که در آنجا با شکست در برابر لوکزامبورگ نتوانستند به ماجراجویی خود برای رسیدن به المپیک ادامه دهند. 

تیم موافق طالبان!

دولت طالبان در دوازدهم خردادماه رای به شکل‌گیری فدراسیون فوتبال این کشور داد تا با این عمل  حمایت خود را از ورزش فوتبال در کشور افغانستان نشان دهند. طالبان در نخستین گام خود عبدالله الشلاحی، سرمربی کویتی را به عنوان سرمربی تیم ملی افغانستان برگزیدند و اینگونه تیمشان را روانه مسابقات کافا کردند. گرچه حضور این تیم در کافا کم با حاشیه روبرو نبوده است و گویا این تیم به دستور دولت طالبان به دو گروه مخالفان و موافقان طالبان تقسیم شده و احتمالا این تیم امروز با تیم دوم خود که شاکله اصلی آن را بازیکنان موافق طالبان تشکیل دادند به مصاف ایران خواهد رفت!

آنها در بازی قبلی مقابل قرقیزستان، حسابی جنجال کردند و پس از خوردن گل از این تیم در دقایق پایانی، زمین را ترک کردند اما به جای اینکه سه بر صفر بازنده شوند، همان یک بر صفر بازنده شدند!

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸