سوال روز/ چرا خسروی و رفعتی، بر خلاف قوانین، کارشناسان داوری برنامه فوتبال برتر هستند؟

سوال روز/ چرا خسروی و رفعتی، بر خلاف قوانین، کارشناسان داوری برنامه فوتبال برتر هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مصوبات کمیته داوران برای برخی اعضای این کمیته مصونیت دارد؟

به گزارش فوتبالی،  در حالی که طبق مصوبه کمیته داوران شرکت کلیه داوران فعال و ناظران رسمی فدراسیون در برنامه های دیداری و شنیداری و انجام مصاحبه با رسانه های گروهی شامل صدا و سیما، جراید و خبرگزاریها در خصوص مطالب داوری اکیدا ممنوع است اما به نظر می‌رسد این موضوع شامل دو نفر نمی‌شود.

علی خسروی و داود رفعتی که در این فصل جزو ناظران فعال داوری و بازیهای لیگ برتر بودند در فصل جاری کاملا بر خلاف مصوبه این کمیته که در سال 96 به تصویب رسید عمل کردند.

علی خسروی که علاوه بر امر نظارت یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود، در این فصل کاملا بر خلاف این مصوبه عمل کرد و کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر بود.

همچنین داود رفعتی هم در برنامه فوتبال برتر و هم گاهی اوقات در برنامه شب‌‎های فوتبالی حضوری فعال داشت تا او هم به مانند خسروی نسبت به این مصوبه بی‌تفاوت باشد.

برخی معتقدند که حضور خسروی و رفعتی در برنامه فوتبال برتر یک نوع تاکتیک کمیته داوران محسوب می شده تا برخی تصمیمات داوران در بازیها توسط اعضای کمیته داوران تایید و فشار روی داوران و کمک داوران کمتر شود. در واقع حضور آنها به این دلیل بوده که بارها در صحنه‌های جنجالی که در چندین مسابقه به وجود آمد سعی در تایید نظر داوران بازی یا اعضای کمیته داوران داشتند.

البته آنچه مشخص است صدا و سیما و برنامه‌های تلویزیونی ابتدا این اشتباه را مرتکب شدند که آنها را به برنامه‌های خود دعوت کردند چرا در این زمینه کاملا تضاد منافع وجود دارد اما قطعا اشتباه دوم را خود این افراد انجام دادند که مصوبه کمیته داوران را زیر پا گذاشتند. جدا از همه اینها برنامه فوتبال برتر، تندترین مواضع را علیه فدراسیون فوتبال دارد و حضور این خسروی و رفعتی، در بین کارشناسان داوری این برنامه یک پارادوکس تمام عیار را به نمایش می گذارد!

طبق مصوبه کمیته داوران اعضای این کمیته و ناظران رسمی در صورتی که در برنامه های تلویزینی حضور پیدا کنند برای بار اول چهار هفته و بار دوم سه ماه و بار سوم از انجام وظیفه داوری و نظارت حذف می شوند و جالب است که این اتفاق درباره خسروی و رفعتی هنوز نیفتاده است. باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون فوتبال برای علی خسروی و داود رفعتی طبق قوانین موجود جریمه‌ای در نظر خواهد گرفت یا خداداد افشاریان همه چیز را با فدراسیون فوتبال هماهنگ کرده است! 

7655