شمس‌آذر معادلات صعود در فوتبال ایران را برهم زد!

شمس‌آذر معادلات صعود در فوتبال ایران را برهم زد!

پایگاه خبری فوتبالی - شمس‌آذر قزوین برخلاف سنت فوتبال ایران نه با کمترین گل خورده، بلکه با ثبت بیشترین آمار هجومی لیگ برتری شد.

به گزارش فوتبالی، معمولا در فوتبال ایران تیمی که بهترین خط دفاع و کمترین گل خورده را دارد، در پایان عنوان قهرمانی را کسب می‌کند. همانند پرسپولیس که با کمترین گل خورده توانست بر بام فوتبال ایران قرار گیرد درحالی که بهترین تیم هجومی لیگ از آن سرخ‌ها نبود.

اما این روال تکراری این‌بار در لیگ یک پیش نرفت. شمس‌آذر قزوین که با سعید دقیقی توانست قهرمان لیگ یک شود، در آمارهای هجومی رتبه اول بود ولی در بحث دفاعی شرایط فوق‌العاده‌ای نداشت. قزوینی‌ها در آمارهای تهاجمی نظیر بیشترین تعداد کسب برد با ۲۱ پیروزی، کمترین تعداد مساوی با ۷ کسب تساوی و بیشترین گل زده با ۶۷ گل رتبه اول لیگ یک را در اختیار داشتند.

هم‌چنین در بخش بهترین گلزن رحمان جعفری با ۲۴ گل از جمع شاگردان دقیقی آقای گل شد و پوریا سرآبادانی دیگر بازیکن شمس‌آذر با ۱۴ گل زده در رتبه سوم برترین گلزنان لیگ یک قرار گرفت. در بخش پاسورها هم احسان جودکی با ۱۱ پاس گل نفر اول لیگ یک بود و هم‌تیمی وی علی‌اصغر اعرابی با ارسال ۸ پاس گل در رتبه سوم قرار گرفت.

با این حال شاگردان دقیقی در آمار دفاعی توفیق چندانی نداشتند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهرمان لیگ آزادگان، با ۲۴ گل خورده پس از تیم‌هایی نظیر خیبر خرم‌آباد، مس شهربابک، استقلال خوزستان و سایپا قرار گرفت و صاحب برترین خط دفاعی نبود. هم‌چنین‌ کمترین باخت هم برای قزوینی‌ها نیست و این استقلال خوزستان بود که با تحمل سه باخت، کمترین شکست را در طول فصل تجربه کرده است.

1997