بیانیه تند هیات فوتبال استان کرمان درباره سقوط مس!

بیانیه تند هیات فوتبال استان کرمان درباره سقوط مس!

پایگاه خبری فوتبالی- هیات فوتبال استان کرمان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سقوط باشگاه مس واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، سایت هیات فوتبال کرمان در اقدامی عجیب با صدور بیانیه ای در مورد دلایل سقوط مس کرمان توضیحاتی داده است که به شرح زیر است:

بیش از دو هفته از سقوط تلخ تیم لیگ برتری مس کرمان می‌گذرد. از همان ابتدای این اتفاق، هیات فوتبال به عنوان تنها تشکل صنفی ومرجع تخصصی فوتبال در استان، بر آن بود طی بیانیه ای دیدگاه‌ها و نظرات خود را در این خصوص بیان دارد، از سویی، جو احساسی و التهابی روزهای اولیه و ضرورت وجود فضایی آرام و منطقی برای شنیده شدن مطالب، مانع از این مهم شد و اکنون پس ازفروکش کردن این فضا موضع رسمی خود را بیان می‌دارد.

۱- در همین ابتدا آنچه مهم است شرکت ملی مس به عنوان سرمایه گذار و مالک باشگاه ورزشی مس کرمان، علاوه بر رفتار پر فراز و فرود خود در حمایت از این تیم در طول فصل گذشته، در روزهای گذشته نیز بیشترین انگشت اشاره به سوی او بوده است، لکن تاکنون هیچ‌گونه پاسخگویی و اظهارنظری رسمی برای اقناع فوتبال دوستان و علاقه‌مندان به ورزش کرمان نداشته است. از سویی دیگر در ماه‌ها و فصل فوتبالی گذشته بی‌توجهی و عدم تعهد مالک به اموال خود و عدم ارتباط صحیح با کف جامعه باعث گردید تا صدای مردم به خوبی شنیده نشود و در سیاست‌گذاری، تصمیم سازی و نهایتا تصمیم‌گیری به شایستگی عمل نشود و نتیجه آن بشود که فاصله بین هواداران به عنوان سرمایه‌های اصلی تیم و مجموعه باشگاه و تیم هر روز بیشتر و بیشتر شود.

۲- در این روزها آنچه بیش از سقوط تیم مس قابل تامل و توجه است، تسویه حساب‌های سیاسی به بهانه این رخداد ورزشی است و هرجناح و گروهی، دیگری را به علت‌العلل بودن ناکامی تیم مس متهم می‌کند. بی‌شک بیانیه‌های سیاسی دردی را از فوتبال استان و باشگاه مس دوا نمی‌کند. باشگاه‌داری حرفه‌ای و حضور در ورزش قهرمانی به‌ویژه لیگ برتر فوتبال، اصول و قواعد خاص خود را می‌طلبد. یقیناً برای این مهم مدیریت حرفه‌ای، برنامه‌ریزی بلند مدت و توجه به نظرات صاحب نظران و مراجع تخصصی از بدیهیات ضروری بوده و خواهد بود و متاسفانه باشگاه با سابقه مس کرمان در این حوزه، از قافله عقب مانده است.

۳- در حال حاضر با وجود سرمایه گذاری قابل توجه شرکت‌های صنعتی و معدنی در حوزه فوتبال استان، آنچه کاملا محسوس و آشکاراست، نبود تب فوتبالی مناسب است. فضای مناسبی برای طرح گفتگوهای کارشناسی و شنیده شدن صدای صاحب نظران در این حوزه وجود ندارد و آنچه در این میان بیشتر از اصل نمایان است، مباحث حاشیه‌ای است. این مهم می‌طلبد رسانه‌های محلی و در کنار این‌ها صدا و سیمای استانی به شایستگی به رسالت خود عمل نمایند و فضای گفتمانی مناسب را برای ارائه دیدگاه‌ها و نظرات پیشکسوتان و متخصصان متعهد این حوزه فراهم سازند.

۴- صنعت فوتبال در دنیای امروز تنها یک پدیده صرفاً ورزشی نیست و تاثیرات قابل توجه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درپی دارد و انتظار می‌رود مسئولین استان با محور قرار دادن و حمایت از مراجع تخصصی فوتبال و تشکیل جلسات تخصصی راهکارهایی را برای آسیب‌شناسی وضع موجود و جلوگیری از اتفاقات مشابه در دستور کار قرار دهد و چه بسا اتفاق امروز مس کرمان برای سایر تیم‌های مطرح فوتبال استان تکرار شود و استان کرمان را از ظرفیت بی بدیلی که اکنون به‌واسطه حضور این تیم‌ها در سطح ملی و فراملی برخوردار شده است، محروم سازد.

۵- علاوه بر موارد فوق، نبود رهبران قوی و تأثیرگذار که بتوانند از به‌وجود آمدن بحران‌ها جلوگیری کنند یا از بحران‌های به‌وجود آمده، به سلامت عبور کنند از دیگر مشکلات و معضلاتی است که متأسفانه سال‌هاست دامن گیر باشگاه مس شده، امید است اگر چنانچه شرکت ملی مس در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف برجسته سازی برند شرکت ملی مس قصد حمایت از حوزه تأثیرگذار ورزش به‌ویژه فوتبال را دارد، در این خصوص با مشورت صاحب نظران و پیشکسوتان و مراجع تخصصی تصمیم‌گیری شایسته‌ای اتخاذ نماید.

در پایان هیات فوتبال استان کرمان ضمن قدردانی از تمامی کسانی که دلسوزانه برای اعتلای تیم مس و فوتبال استان تلاش و کوشش داشته‌اند یقین دارد با استعانت از درگاه الهی و با وحدت و همدلی همه جامعه ذی‌نفعان فوتبال استان، این تیم می‌تواند با یک نگاه کارشناسی دقیق به آسیب‌ها و مشکلات گذشته خود، راه روشن و درخشانی را برای آینده هموار سازد. همچنین هیات فوتبال وظیفه خود می‌داند همچون گذشته، فارغ از نگاه‌های سیاسی و گروهی مشکلات و مسائل جامعه بزرگ فوتبال استان کرمان، به‌ویژه تیم مس کرمان با همراهی صاحب نظران و پیشکسوتان و حمایت مسئولان امر تا رسیدن به اهداف ارزنده و قابل قبول پیگیری نماید.

6442