دو روایت متفاوت از اخراج ساپینتو در دربی

دو روایت متفاوت از اخراج ساپینتو در دربی

پایگاه خبری فوتبالی- ابهامات زیادی درباره اخراج سرمربی استقلال در فینال جام حذفی وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، دربی صد و یکم صحنه‌ای عجیب در فوتبال باشگاهی ایران داشت که به جرأت میتوان گفت برای اولین بار رخ داد. درگیری شدید ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال با هواداران رقیب تمام آن چیزی بود که جنجالی ترین حواشی فینال جام حذفی را رقم زد. عصبانیت ساپینتو از اخراجش و هدایت از مسیری که هواداران پرسپولیس حضور داشتند، باعث ایجاد این درگیری شد.

اما نکته اینجاست که نقطه شروع ماجرا هنوز مشخص نیست. در واقع هیچکس نمی‌داند سرمربی استقلال چرا بعد از گل تساوی تیمش در لحظات پایانی اخراج شد. حتی مجری برنامه فوتبال برتر هم اعلام کرد با تمام اعضای تیم داوری صحبت کرده و جواب مشخصی نگرفته است. با این حال در برخی گزارش‌ها آمده یکی از دلایل اخراج ساپینتو این بوده که به سمت نیمکت پرسپولیس رفته و باعث تحریک آنها شده است.

در همین خصوص محمد عطایی کمک داور دربی، آن لحظات را اینطور روایت می‌کند: «ساپینتو پس از گل استقلال خیلی دیر به سمت نیمکت خودش برگشت. ظاهراً او مقابل نیمکت پرسپولیس حرکتی انجام داد که باعث اعتراض شدید یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و دیگر نیمکت‌نشینان پرسپولیس شده بود و آنها به علیرضا ایلدروم کمک داور بازی اعتراض کردند. من حرکت ساپینتو را ندیدم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما پس از صحبت‌های ایلدروم با زاهدی‌فر، ساپینتو اخراج شد.»

ساپینتو اما چنین ادعایی را تکذیب کرده و گفته: «من اصلا نه سمت نیمکت رقیب رفتم نه با آنها صحبت کردم، نه حتی به حریم‌شان وارد شدم و نه علامتی به آنها دادم؛ نه برخورد فیزیکی با کسی داشتم و فقط رفتم تا در جشن شادی با بازیکنان استقلال شرکت کرده و آنها را بغل کنم و در ادامه هم با آرامش به سمت نیمکت و محوطه فنی استقلال بازگشتم. این کار در هیچ جای دنیا و در هیچ لیگی اخراج ندارد. می‌توانید فوتبال در همه جای دنیا را ببینید. مربیان در لحظات حساسی که تیم‌شان گل می‌زند برای جشن شادی به زمین می‌آیند و من هم همین کار را کردم و نمی‌دانم چرا من باید اخراج می‌شدم؟ چون بازی با پرسپولیس بود؟!»

حتی تصاویر تلویزیونی و عکاسان کنار زمین هم تصاویری که نشان دهد ساپینتو تخلف کرده را ثبت نکرده‌اند. برخی مسئولان حاضر در ورزشگاه هم می‌گویند شاهد اتفاق و اقدام خاصی از سوی سرمربی استقلال نبوده‌اند تا بر ابهامات چرایی یک اخراج آن هم در مهمترین دقایق حساس‌ترین دربی تاریخ افزود شود.

6442