فرار پدر هالند از زندگی در نروژ برای مالیات کمتر

فرار پدر هالند از زندگی در نروژ برای مالیات کمتر

پایگاه خبری فوتبالی - الفی اینگ پدر ارلینگ هالند با اقدام جدیدش سیاستمداران نروژی را عصبانی کرده است.

به گزارش فوتبالی، پدر هالند خودش یک فوتبالیست حرفه ای بود که به خاطر برخورد شدید با روی کین مجبور شد که فوتبال را کنار بگذارد. وی اخیرا تصمیم گرفته که قید زندگی در نروژ را بزند و به سوییس نقل مکان کرده تا مالیات کمتری را بپردازد. در حقیقت پدر هالند تصمیم گرفته است که محل زندگی خود را به منطقه "آندرمات" منتقل کند و مالیاتش را از این پس به جای نروژ در همان جا خواهد پرداخت. 

این جابه جایی مالیاتی باعث دلخوری سیاستمداران نروژی شده است. حزب سوسیال در کشور نروژ اقدام پدر هالند را "تحریک آمیز" دانسته است و معتقد است که او همچنان باید تحت قوانین مالیاتی نروژ زندگی می کرد. ماری اسنیو مارتینوسن، نماینده پارلمان نروژ گفت:" این اقدام تحریک آمیزی است که یک میلیونر فوتبال به سراغ فرار از پرداخت مالیات برود آن هم در حالی که بسیاری از کودکان به علت مشکلات مالی نمی توانند ورزش کنند. آلفی هالند ثروتمند شده است چرا که جامعه از او و پسرش در این سالها حمایت کرده است. به لطف حمایت، هالند تمرین کرده، فوتبال  بازی کرده و رشد کرده است. "

پارلمان نروژ به همین خاطر در نظر دارد که قانون جدیدی را تصویب کند که بر اساس آن، سرمایه دارانی که به کشورهایی با مالیات کمتر می روند هم جریمه شوند و مجبور به پرداخت مالیات شوند.در حقیقت به جز پدر هالند، 36 سرمایه دار ثروتمند نروژی نیز در طول سال گذشته به سوییس نقل مکان کرده اند تا مالیات کمتری را بپردازند.

ثروت پدر هالند چیزی معادل 36 میلیون کرون نروژ تخمین زده می شود درآمد سالانه او نیز شش میلیون کرون نروژ تخمین زده می شود.

4125