گام بزرگ فوتبال عربستان؛ به سوی تبدیل شدن به یکی از 10 لیگ بزرگ جهان

گام بزرگ فوتبال عربستان؛ به سوی تبدیل شدن به یکی از 10 لیگ بزرگ جهان

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که پیش بینی کریستیانو رونالدو در مورد تبدیل شدن لیگ عربستان به یکی از پنج لیگ برتر دنیا قرار است که زودتر از حد پیش بینی ها، محقق شود.

به گزارش فوتبالی، دولت عربستان به شرکت های خصوصی اجازه دادند تا در فوتبال سرمایه گذاری کنند و بدین ترتیب سرمایه بیشتری به فوتبال در این کشور تزریق خواهد شد و دست باشگاه ها برای خرید ستارگان فوتبال دنیا باز می شود. علاوه بر رونالدو، احتمالا مسی و بنزما نیز راهی فوتبال عربستان می شوند و بعد از آن نوبت خرید کانته، بوسکتس، جوردی آلبا، سرجیو راموس، آنخل دی ماریا، لوکا مودریچ و فیرمینو خواهد بود. قرار است که لیگ عربستان به یکی از جذاب ترین لیگ های فوتبال دنیا تبدیل شود. 

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به شرکت های خصوصی زیر نظر خودش اجازه داده است تا در باشگاه سرمایه گذاری کند و بدین ترتیب دومین فاز از پروژه ورزشی "ویژن 2030" آغاز خواهد شد. در واقع قرار است که سرمایه گذاری در لیگ فوتبال عربستان از سالانه 450 میلیون ریال سعودی به 1800 میلیون ریال افزایش پیدا کند  تا لیگ عربستان به سوی تبدیل شدن به یکی از ده لیگ بزرگ فوتبال دنیا حرکت کند.

در حقیقت قرار است که سهام مهمترین باشگاه های فوتبال عربستان توسط "شرکت سرمایه گذاری عمومی" که زیر نظر خانواده سلطنتی اداره می شود، خریده شود و به بسیاری از باشگاه ها نیز کمک مالی صورت بگیرد. باشگاه هایی نظیر الهلال، النصر و الاتحاد آماده این تحول بزرگ هستند.

4125