گزارش فنی/ مهاجمانی که فقط نقش "سایه‌بودن" را بلد بودند!

گزارش فنی/ مهاجمانی که فقط نقش "سایه‌بودن" را بلد بودند!

پایگاه خبری فوتبالی-مهاجمان آتشی‌ترین خط حمله لیگ بیست‌ودوم در تقابل با پرسپولیس عملکرد ضعیفی داشتند. 

به گزارش فوتبالی، شکست تلخ استقلال در برابر پرسپولیس در فینال جام حذفی انتقادات بسیار زیادی را به بازیکنان و کادرفنی این تیم وارد کرده است. استقلالی‌ها که با این باخت این فصل را بدون احتساب سوپرجام بدون کسب قهرمانی پشت سرگذاشتند در رساندن هر سه جام فوتبال ایران در فصل۱۴۰۱/۱۴۰۲ به تالار افتخارات باشگاه پرسپولیس نقش اساسی داشتند.

در یکصدویکمین دربی پایتخت پرسپولیس امید گلش حتی به یک هم نرسید اما چه شد که آن‌ها فاتح این بازی حیثیتی شدند و استقلال سرخورده‌تر از گذشته؟

 پاسخ ساده است. مقصر اصلی شکست آبی‌ها خط حمله این تیم بود که مهاجمان سرشناسش در آن عملکرد بسیار ضعیفی را از خود برجای گذاشتند. استقلال که در دو دربی اخیر به طور کلی ۲۱۰ دقیقه مقابل پرسپولیس بازی کرده تنها موفق به ثمر رساندن یک گل شده که آن هم توسط یک مدافع پیش‌تاخته به دست آمده است

بهترین گلزن فصل آبی‌ها که در تک تک این ۲۱۰ دقیقه رو در روی مدافعان قرمزها بازی کرد هرگز آن مهدی قایدی همیشگی نبود و حتی در بازی فینال جام حذفی یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد و نتوانست در مصاف تک به تک با بیرانوند سربلند بیرون بیاید. کنار دست مهدی قایدی، محمد محبی هم سایه‌ای از محمد محبی واقعی بود و او هم نتوانست در دو دربی اخیر  مقابل پرسپولیس خودی نشان دهد و حتی در فینال جام حذفی یک بخت خوب گلزنی را هدر داد. علاوه بر قایدی و محبی مهاجمان دیگری هم در پیشانی خط حمله استقلال برای مصاف با پرسپولیس به کار گرفته شدند از پیمان بابایی با ۱۴۶ دقیقه حضور تا ارسلان مطهری با ۶۴ دقیقه بازی و آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده که مجموعه حضورشان کمتر از ۱۰۰ دقیقه بود. همه این مهاجمان حتی یک بار هم نتوانستند دروازه پرسپولیس را باز کنند و یا سهمی در گلزنی تیمشان داشته باشند. نکته جالب این است که استقلال در دو دربی اخیر که هر دو با شکست برایش همراه بود تنها یک بار موفق به گلزنی شده که آن هم با سانتر دقیق سعید مهری و ضربه سر استادانه محمدحسین مرادمند همراه بوده است. 

اما در آن سوی میدان مهاجمان پرسپولیس فوق‌العاده هوشمندانه و زهردار کار کردند؛ عیسی آل کثیر با تک گل هنرمندانه‌اش پرسپولیس را فاتح دربی صدم کرد و به قرمزها حیاتی دوباره بخشید. در فینال جام حذفی هم مهدی ترابی و امید عالیشاه نقش یک فرشته نجات را بازی کردند و پیام آور شادی دوباره برای هواداران‌شان شدند.

استقلال که در طول لیگ بیست‌ودوم بهترین عملکرد را در بعد هجومی داشت و توانست بیش از هر تیم دیگری در ۳۰ مسابقه گلزنی کند و حتی مجموع گل‌های به ثمر رسیده توسط سه مهاجم اصلیش یعنی مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری از مجموع کل گل‌های این فصل تیم‌هایی چون پیکان، آلومینیوم، ملوان، صنعت نفت، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان بیشتر بود در حساس‌ترین مقطع ممکن و در دو بازی بسیار مهم راه دروازه رقیب سنتی را گم کردند و با عملکرپ بد خود سه جام را به شاگردان گل‌محمدی تقدیم کردند.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸