آمار فاجعه بار چلسی در این فصل :50 میلیون پوند به ازای هر برد

آمار فاجعه بار چلسی در این فصل :50 میلیون پوند به ازای هر برد

پایگاه خبری فوتبالی - در فصل کابوس واری که پس از روی کار آمدن تاد بولی به عنوان مالک چلسی بر این تیم گذشته، او به ازای هر برد 50 میلیون پوند برای چلسی هزینه کرده است.
به گزارش فوتبالی، چلسی بدترین تیم در زمینه خرج کردن در فصل 2022/23 لیگ برتر بوده اند و با وجود هزینه هنگفت 532 میلیون پوندی تاد بولی تنها 11 برد به دست آوردند. چلسی مبلغ باورنکردنی 48.4 میلیون پوند را به ازای هر برد در لیگ جزیره امسال هزینه کرده است. از زمانی که تاد بولی مالکیت تیم چلسی را عهده گرفت این تیم روند بی پروایی برای هزینه کردن در بازار نقل و انتقالات در پیش گرفتند و با صرف هزینه های گزاف بازیکنان مختلفی که شاید مورد نیاز تیم هم نبودند را با مبالغ عجیب جذب کردند.


ولخرجی های بی نتیجه آن‌ها باعث شد تا 17 بازیکن جدید به ترکیب این تیم افزوده شوند که این تعداد بازیکن در مجموع 532 میلیون پوند برای مالک آمریکایی شیرهای لندن آب خورده است. رویه هزینه بدون فکر بولی در پنجره ژانویه نیز ادامه داشت تا جایی که رکورد بیشترین هزینه خرید بازیکن در میانه فصل را شکستند و در مجموع از کل هزینه ای که تمام تیم های دنیا روی هم برای خرید بازیکن انجام دادند بیشتر پول خرج کردند. مبلغ 48 میلیون پوندی که چلسی به ازای هر برد در لیگ هزینه کرده بیش از دو برابر مبلغی است که دومین تیم لیست بدترین هزینه کننده های لیگ یعنی ساوتهمپتون سقوط کرده داشته است. قدیس ها که در پایان لیگ مجبور شدند با سطح اول فوتبال انگلیس خداحافظی کنند تنها 6 برد را در طول فصل به دست آوردند در حالی که با هزینه 125 میلیون پوندی که برای جذب بازیکن انجام داده بودند نمی‌توانند از نبود سرمایه گذاری گله کنند.ساوتهمپتون نیز به ازای هر برد حدودا 21 میلیون پوند هزینه کرده است. تیم سوم این لیست که به ازای هر برد 18 میلیون پوند را بر باد داده است تیم فارست بوده که 9 برد در طول فصل 2022/23 هزینه کرده بود. آن‌ها در مجموع با صرف هزینه 170 میلیون پوندی تعداد باور نکردنی 30 بازیکن را به ترکیب خود اضافه کردند.


در نقطه مقابل تیم هایی بودند که دقیقا به همان میزانی که لازم بود برای تقویت تیم خود هزینه کردند. آرسنال با توجه به هزینه 168 میلیون پوندی خود که مبلغ زیادی هم هست نشان دادند که این میزان پول را به درستی خرج کرده اند و با پیروزی در 26 بازی مبلغ 6.5 میلیون پوند به ازای هر برد برای آن‌ها به ثبت رسیده که با حضور در جایگاه دوم جدول به نظر هزینه معقولی بوده است. در این حین منچستر سیتی قهرمان لیگ تنها 4.7 میلیون پوند برای به دست آوردن هر برد در لیگ صرف کردند که آن‌ها را در رتبه 15 امین تیم پر هزینه لیگ قرار می‌دهد. برایتون و برنتفورد فصل عالی را پشت سر گذراندند و با صرف 50 میلیون پوند به ترتیب 18 و 15 برد را کسب کردند. این آمار نشان می‌دهد که برای موفقیت صرفا هزینه کردن پول عامل اصلی نیست و این دو تیم با صرف تنها 2.7 میلیون پوند به ازای هر برد این را ثابت کردند.
2102