شکست ناپذیری عجیب تیم‌های اسپانیایی در فینال‌های اروپایی

شکست ناپذیری عجیب تیم‌های اسپانیایی در فینال‌های اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی - در فینال رقابت های لیگ اروپا در این فصل یعنی فصل 2022/23، سویا به مصاف آ اس رم رفت و در نهایت در این بازی که پس از تساوی یک بر یک به ضربات پنالتی کشیده شد، سویا موفق شد مقابل آ اس رم به پیروزی برسد و جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی، سویا برای هفتمین بار در تاریخ خود قهرمان رقابت های لیگ اروپا شد. اولین قهرمانی سویا در سال 2006 رقم خورد و پس از آن تا به امروز سویا 6 بار دیگر هم قهرمان شده است.

تیم های اسپانیایی به طور کلی در فینال های اروپایی عملکرد بسیار خوبی دارند. از سال 2001 تاکنون، تیم های اسپانیایی در فینال های اروپایی، 18 بار به مصاف تیم های غیر اروپایی رفته اند. جالب این جا است که تیم های اسپانیایی تمام این هجده فینال را با پیروزی پشت سر گذاشتند. یعنی از سال 2001 به بعد، هیچ تیمی از اسپانیا، مقابل تیم های غیر اسپانیایی در فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا یا فینال رقابت های لیگ اروپا شکست نخورده است.

سویا در حال حاضر با 7 قهرمانی پر افتخار ترین تیم در تاریخ رقابت های لیگ اروپا است و رئال مادرید با 14 قهرمانی پر افتخار ترین تیم تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا است.

1471