جهان‌نجاتى در گفت‌و‌گو با فوتبالی: اصلى ترين رقيبمان براى صعود، ويتنام است

جهان‌نجاتى در گفت‌و‌گو با فوتبالی: اصلى ترين رقيبمان براى صعود، ويتنام است

پايگاه خبرى فوتبالى- تيم ملى دختران زیر۲۰ سال ايران براى حضور در دور دوم مسابقات آسيايى به ويتنام رفت.

به گزارش فوتبالى، دختران جوان فوتبال ايران اين روزها خود را براى دور دوم مسابقات مقدماتى آسيا آماده مى كند. به همين منظور گفت و گويى با مريم جهان نجاتى سرمربى تيم ملى انجام داديم.

ابتدا كمى درباره مسابقات پيش رو توضيح دهيد؟

مسابقات پيش رو، مسابقات دور دوم آسياست و ما با تيم هاى ويتنام، استراليا و لبنان همگروهيم. بازى اول مقابل ويتنام ميزبان مسابقات روز شنبه سيزدهم خرداد ساعت ٧ شب به وقت ايران است.

اصلى ترين رقيبمان در اين گروه كدام تيم است؟

با توجه به صعود دو تيم از اين گروه، اصلى ترين رقيبمان ويتنام است و اميدواريم با كسب امتياز لازم از اين تيم به دور بعد صعود كنيم.

با توجه به اينكه نتوانستيد ديدارهاى تداركاتى خوبى برگزار كنيد آيا به آمادگى كاملى براى حضور در اين مسابقات رسيديد؟

متاسفانه ما نتوانستيم قبل از اين بازى ها، ديدار تداركاتى بين المللى داشته باشيم و تنها ديدار تداركاتى ما بازى مقابل تيم ملى بزرگسالان بود كه به شناخت ما نسبت به تركيب اوليه و نقاط ضعف و قوت كمك زيادى كرد.

نظرتان درباره گروهى كه در آن قرار گرفته ايد چيست؟

ما در گروه بسيار سختى قرار گرفته ايم. البته در مرحله دوم هيچ حريفى ساده نيست.

شرايط آب و هوايى را چگونه می بینید؟

شرايط آب و هوايى بسيار گرم است و درصد رطوبت هوا هم بسيار بالا است و اين كار را براى دختران ما كه اصلا در اين شرايط بازى نكرده اند سخت مى كند اما امیدواریم بتوانيم بهترين عملكرد خود را ارائه دهيم.

آيا شناختى از حريفان داريد؟

ما با يك آناليز كامل از حريفانمان به اين مسابقات آمده ايم. تمامى فيلم هاى بازى هاى ٣ ماه اخير اين تيم ها را پيدا كرديم و در اردو به بازيكنانمان نشان داديم و آنها را با سبك اين تيم ها آشنا كرديم. در ضمن بعد از ديدار ما مقابل ويتنام، استراليا و لبنان به مصاف هم مى روند كه مي توانيم آن بازى را هم همان جا آناليز كنيم.

از آناليز گفتيد، چقدر حضور خانم فسخودى به عنوان آناليزور به تيم كمك كرده است؟

من چند سالى است كه با خانم فسخودى همكارى مى كنم و آوردن اين افراد و جا انداختن آنها در فدراسيون به عنوان آناليزور زن كار سختى است اما ايشان با عملكرشان در دور اول مسابقات جوانان و مقدماتى المپيك نشان دادند چقدر مى توانند به فوتبال ما كمك كنند.

به نظرتان بازى با تيم هاى بزرگ چقدر مى تواند به آينده فوتبال ما كمك كند؟

صد در صد بازى با اين تيم ها در آينده كمك زيادى به فوتبال ما مى كند. اينكه ما مقابل اين تيم ها قرار مي گيريم نشان مى دهد ما جايگاه خوبى در فوتبال پيدا كرده ايم هرچند كه بايد بيشتر تلاش كنيم تا خود را به آنها نزديك كنيم.

نظرتان درباره نسل جديد فوتبال دختران ایران چيست؟

ما با تلاشمان در اين مدت توانستيم نسل طلايى را به فوتبال ايران معرفى كنيم كه چندين نفر از آنها پتانسيل بازى در تيم ملى بزرگسالان را دارند و اميدواريم بچه ها با عملكرد خوبشان در اين مسابقات جا پاى بازيكنان باتجربه بزرگسالان بگذارند.

و سوال آخر، شرايط بازيكنان چگونه است؟

متاسفانه چند نفر از بازيكنانمان سرما خورده هستند و كادر پزشكى در تلاش است همه بازيكنان را با آمادگى مطلوب به مسابقات برسانند. از نظر بدنى هم بدنسازى خوبى را پشت سر گذاشتيم و آمادگى نسبى را براى مسابقات بدست آورديم. از مردم ايران مى خواهيم برايمان دعا كنند تا بتوانيم از اين گروه صعود كنيم و شگفتى ساز مسابقات شويم.

٦٠٠١