کشتی فرنگی تورنمنت بیشکک/ دشت ۳ طلا و ۲ برنز در نخستین روز از مسابقات قرقیزستان

کشتی فرنگی تورنمنت بیشکک/ دشت ۳ طلا و ۲ برنز در نخستین روز از مسابقات قرقیزستان

پایگاه خبری فوتبالی- روز اول مسابقات کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ‌دار بیشکک با سه مدال طلای دانیال سهرابی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده و دو برنز مهدی محسن‌نژاد و ایمان محمدی به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، مسابقات کشتی فرنگی سومین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی، از صبح امروز (11 خرداد) در بیشکک قرقیزستان آغاز شد. این رقابت‌ها امروز در 7 وزن به انجام رسید و نمایندگان ایران روی تشک رفتند. پویا دادمرز نماینده وزن 55 کیلوگرم اعزامی بود که باوجود وزن‌کشی، به دلیل بیماری امروز روی تشک نرفت.

تیم کشورمان در پایان مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی، با سیددانیال سهرابی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به فینال اوزان 67، 97 و 130 کیلوگرم رسید و مهدی محسن‌نژاد، ایمان محمدی و مهدی بالی نیز شانس کسب مدال برنز را به دست آوردند.

نتایج رقم خورده در مسابقات نوبت عصر روز اول تورنمنت بیشکک به شرح زیر است:

برد 76 ثانیه‎‌ای محسن‌نژاد در رده‌بندی

مهدی محسن‌نژاد که در مسابقات قهرمانی آسیا ناکام بود، در این تورنمنت هم نتوانست فینالیست شود. او بعد از غلبه بر کشتی‌گیران چین و رومانی، 3-3 مغلوب اسلام جان بهرام‌اف ازبک شد و به دیدار رده‌بندی رفت. محسن‌نژاد دیدار رده‌بندی را مقابل آفتاندیل تالایبک اولو از قرقیزستان در 76 ثانیه 8-صفر به سود خود تمام کرد تا مدال برنز وزن 60 کیلوگرم را از آن خود کند.

دومین برنز را محمدی گرفت

ایمان محمدی که دور اول استراحت کرده بود، 5 - 1 داستان ژارلیخانوف از قزاقستان را برد و در نیمه‌نهایی درحالیکه کشتی نزدیک و خوبی مقابل کشتی‌گیر عنوان‌دار گرجستانی گرفته بود، 6-5 مغلوب لری ابولادزه نایب‌قهرمان جهان شد.

محمدی در مبارزه رده‌بندی جیمینگ هان رهتی از چین را 6-صفر برد و به نشان برنز وزن 63 کیلوگرم رسید.

2 بارانداز طلایی و طلای سهرابی در بیشکک

سیددانیال سهرابی که در فینال دو امتیاز مقابل حریف چینی، قهرمان تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی عقب افتاده بود، درحالیکه یک امتیاز بابت کم‌کاری حریف گرفته بود و کشتی‌گیر چینی را در خاک داشت، موفق به اجرای دو بارانداز شد و از حریف پیش افتاد. او برای آنکه خیال خودش و کادرفنی را راحت کند، در تایم دوم هم بارانداز دیگری اجرا کرد و درنهایت هوسیتیو از چین را 8-2 برد و قهرمان تورنمنت رنکینگ‌دار قرقیزستان شد.

سهرابی پیش از این کشتی، 7 بر 5 ابرار آتابایف از ازبکستان، 6 بر 5 جانی ختسوریانی از گرجستان و 10 بر 2 سلطان آسیتولی از قزاقستان را برد و فینالیست شد.

ساروی طلایی شد؛ بالی مدال نگرفت

بعد از آنکه مهدی بالی مصاف انتخابی با محمدهادی ساروی را به حریف هم‌استانی‌اش باخت، در کشتی سوم پنجمی که مشخصا از روحیه خوبی برخوردار نبود، 5-یک به آرتور اوماروف از چک باخت و  پنجم شد.

ساروی اما با شکست 3-یک یی مینگ لی از چین، مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد تا جایگاه خود را در رنک وزن 97 کیلوگرم بهبود ببخشد.

ساروی پیش از فینال  11 بر صفر آرتور اوماروف از چک، 3 بر صفر آرتور اوروزبکوف از قرقیزستان را  و 7 بر یک مهدی بالی را شکست داده بود. بالی هم بعد از غلبه بر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان  و رستم آساکولوف از ازبکستان، در نیمه‌نهایی مغلوب ساروی شد و در مبارزه سوم پنجمی هم مقابل حریف چک که قبلا به ساروی باخته بود، شکست خورد.

طلای میرزازاده حُسن ختام کشتی فرنگی در روز اول

امین میرزازاده پرونده روز اول کشتی فرنگی ایران در تورنمنت بیشکک را با طلا بست. او که پیش از فینال 4 بر 1 عثمان ایلدیریم از ترکیه و 2 بر 1 لینگ ژی منگ از چین را برده بود و به دلیل عدم حضور آلین الکسیوس چیوراریو از رومانی روی تشک در نیمه‌نهایی به دلیل مصدومیت، فینالیست شده بود، در فینال هم 2 بر 1 از سد اسکار پینو هیندز دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا گذشت و به مدال طلا رسید.

2636