مسی در دو فصل حضورش در پاریسن ژرمن چه آماری ثبت کرد؟

مسی در دو فصل حضورش در پاریسن ژرمن چه آماری ثبت کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی قرار است شنبه در بازی پی اس جی مقابل کلرمون برای آخرین بار در دوران حرفه ای خود برای تیم فرانسوی به میدان برود و پس از آن با اتمام قراردادش با پی اس جی، این تیم فرانسوی را ترک خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی در تابستان 2021 و پس از این که قراردادش با بارسلونا به پایان رسید، جمع آبی و اناری ها را ترک کرد و راهی پی اس جی شد. اکنون پس از دو سال که قراردادش با پی اس جی به پایان رسیده است، جمع پاریسی ها را ترک می کند تا به مقصد بعدی اش برود.

لیونل مسی دو فصل 2021/22 و 2022/23 را در پی اس جی توپ زد. در هر دو فصل، لیونل مسی در لیگ قهرمانان اروپا دستاوردی نداشت. بار اول پی اس جی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل رئال مادرید شکست خورد و حذف شد و بار دوم هم مقابل بایرن مونیخ حذف شدند. پی اس جی در این مدت در جام حذفی فرانسه هم دستاوردی نداشت و هر دو بار از دور رقابت ها کنار رفتند.

اما در این دو سال، مسی با پاری سن ژرمن دو بار قهرمان رقابت های لیگ فرانسه شد و از سوی دیگر یک بار هم سوپرکاپ فرانسه را فتح کرد. از لحاظ آمار فردی هم لیونل مسی در این دو فصل، 74 بازی برای تیم پاریسی انجام داد و 32 گل به ثمر رساند و 35 پاس گل داد. او در فصل اول خود در پی اس جی زیر نظر پوچتینو کار کرد و در فصل دوم هم زیر نظر گالتیه فعالیت کرد.

1471