از تبریز تا هامبورگ/ اتفاقی عجیب برای فوتبال دنیا و آشنا برای هواداران ایرانی!

از تبریز تا هامبورگ/ اتفاقی عجیب برای فوتبال دنیا و آشنا برای هواداران ایرانی!

پایگاه خبری فوتبالی- جنجالی ترین اتفاق این هفته فوتبال آلمان چند فصل پیش در ایران رقم خورده بود.

به گزارش فوتبالی، در هفته پایانی رقابت‌های بوندسلیگا 2، تیم هامبورگ با وجود پیروزی یک بر صفر در بازی هفته پایانی مقابل زنتهاوسن نتوانست صعودی مستقیم به بوندسلیگا داشته باشد چرا که در بازی همزمان هایدنهایم هم به پیروزی رسید اما آنچه بیش از این دو نتیجه مورد توجه رسانه‌ها قرارگرفت به ویدئویی از هواداران هامبورگ مربوط است که در میانه جشن صعود متوجه می‌شوند نام تیم صعودکننده عوض شده است!

ماجرا از این قرار بوده که شاگردان تیم والتر در صورتی به طور مستقیم صعود می‌کردند که مقابل زنتهاوسن به پیروزی برسند و از طرف دیگر هایدنهایم هم امتیاز از دست بدهد. هامبورگ در دقیقه سه به گل رسید و بازی را برنده شد و هاندیهایم هم تا دقیقه 93، با نتیجه 1-2 از حریفش عقب بود تا هواداران هامبورگ با هجوم به زمین بازی جشن صعود برپا کنند اما گلهای هایدنهایم در دقایق 93 و 99 همه معادلات را به هم ریخت چرا که با این نتایج هایدنهایم مستقیما به بوندسلیگا صعود کرد و هامبورگ را به مرحله پلی آف فرستاد.

فراگیر شدن ویدئوی تغییر حالت ناگهانی هواداران هامبورگ از جشن به خشم، برای هواداران ایرانی چندان عجیب نبود چرا که چند فصل پیش و در شرایطی که تونی اولیویرا و هواداران تراکتور، بعد از تساوی با نفت تهران، جشن قهرمانی گرفته بودند، ناگهان خبر رسید که سپاهان بازی‌اش را برده تا جشن قهرمانی تبدیل به یک ماجرای دراماتیک شود.

 البته در این دو اتفاق مشابه یک تفاوت اساسی وجود داشت؛ در تبریز آنتن موبایل‌ها قطع شد و شایعه تساوی سپاهان به راه افتاد اما در هامبورگ هواداران برای شادی کردن کمی عجله کردند و اجازه ندادند بازی رقیبشان به پایان برسد.

ناگفته نماند که هامبورگ همچنان از شانس صعود برخوردار است و در این خصوص باید به عنوان تیم سوم بوندسلیگا 2 در بازی پلی آف با اشتوتگارت (تیم شانزدهم بوندسلیگا) دیدار کند. حال باید دید تیم والتر میتواند به حضور اژدهای فوتبال آلمان در بوندسلیگا 2 پایان دهد یا خیر.

6442