آمار جالب درباره مهاجم ایرانی پورتو/ طارمی بالاتر از صلاح، چسبیده به امباپه!

آمار جالب درباره مهاجم ایرانی پورتو/ طارمی بالاتر از صلاح، چسبیده به امباپه!

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی طارمی علاوه بر آقای گلی در پرتغال، به رکورد ویژه‌ای میان تمام بازیکنان حاضر در لیگ‌های معتبر اروپایی به دست آورده است.

به گزارش فوتبالی، اگر چه مهدی طارمی فصل جدید لیگای پرتغال را خوب شروع نکرد و در گلزنی مثل قبل نبود، اما او به یکباره در هفته‌های پایانی اوج گرفت و آقای گلی را از چنگ گونزالو راموس مهاجم سرحال بنفیکا درآورد. طارمی که تا یک هفته مانده به پایان لیگ در جایگاه سوم گلزنان قرار داشت، مقابل فامالیسائو پوکر کرد و با جهشی محسوس، صدرنشین جدول گلزنان شد.

عملکرد بی‌نظیر لژیونر ایرانی اما به گلزنی محدود نمی‌شود و آمار پاس گل‌های او هم شدیدا قابل توجه است. آمار طارمی باعث شده تا او در یک بررسی میان لیگ‌های معتبر اروپایی، بین برترین ستاره‌های جهان قرار بگیرد.

در این بررسی، مجموع گل‌ها و پاس گل‌های بازیکنان شاغل در لیگهای معتبر اروپایی محاسبه شده و مهدی طارمی در جایگاه سوم قرار گرفته است. او در این فصل آمار 31 گل و 14 پاس گل را ثبت کرده است.

در صدر این جدول ارلینگ هالند فوق‌ستاره نوروژی منچسترسیتی با 52 گل و 9 پاس گل حضور دارد. بعد از او هم نوبت به کیلین امباپه می‌رسد که 40 گل زده و 10 پاس گل داده است.

البته مهدی طارمی در این جدول بالاتر از محمد صلاح ستاره نام‌آشنای مصری قرار داد که این فصل 30 بار با پیراهن لیورپول گلزنی کرده و و 15 پاس گل داده است. 

درخشش مروارید بوشهری همچنان در اروپا ادامه دارد و طارمی 30 ساله هر روز عناوین معتبر بیشتری را کسب می‌کند. حالا همه منتظر تابستان داغ 2023 هستند تا شاید طارمی به تیم‌های درجه یک اروپا منتقل شود. هر چند که پای پیشنهاد وسوسه‌کننده الهلال هم در میان است و ممکن او را به ریاض بکشاند.

2509