روایت جالب عکاس معروف از جنگی که در ورزشگاه سن سیرو رخ داد

روایت جالب عکاس معروف از جنگی که در ورزشگاه سن سیرو رخ داد

 

پایگاه خبری فوتبالی – در تقابل دو تیم آث میلان و اینتر میلان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سال 2005 چیزی مانند جنگ رخ داد.

به گزارش فوتبالی، بازی آرام بین دو تیم هم‌شهری میلانی توسط کوهی از دود قرمز و شعله های آتش به آشوب کشیده شد.


در آن لحظات تصویری تاریخی ثبت شد که در آن می‌شد روی کاستا و مارکو ماتراتزی را دید، ظرافت و قدرت را دید و بازیکن پرتغالی که وزن حریف خود که با آرنج به او تکیه داده بود را تحمل می‌کرد.

استفانو رلاندینی عکاسی که 18 سال پیش ان عکس تاریخی را به ثبت رساند در مصاحبه با BBC Sports  در باره آن اتفاق گفت:" همه روی دود و فشفشه ها تمرکز کرده بودند اما نزدیک مرکز زمین صحنه خاصی را دیدم. ماتراتزی با نامی مانند قصاب شناخته می‌شد؛ او واقعا یک جنتلمن نبود. روی کاستا دقیقا برعکس بود، شخصی آرام بود و ظرافت بیشتری در بازیش داشت. برای چند لحظه ماتراتزی آرنجش را روی شانه کاستا گذاشته بود. در نتیجه وقتی آن صحنه را دیدم ثبتش کردم. تنها یک عکس از آن قاب گرفتم و آن هم همان عکس معروف بود."

آن عکس رسالت خودش را دارد اما از طرفی هم پایان بازی اینتر و میلان را ثبت کرد، بازی که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برگزار می‌شد و پس از روانه شدن فشفشه و دیگر اشیا از سمت یکی از بخش های طرفداران اینتر حاضر در ورزشگاه بر روی چمن ورزشگاه سن سیرو نیمه کاره رها شد. یکی از همین اشیا دیدا دروازبان میلان را مصدوم کرد.


2102