خوش بینی مدیران استقلال به حفظ دو ستاره اصلی مدنظر ساپینتو

خوش بینی مدیران استقلال به حفظ دو ستاره اصلی مدنظر ساپینتو

پایگاه خبری فوتبالی- آیا استقلال می‌تواند دو مهره هجومی‌اش را حفظ کند؟

به گزارش فوتبالی، درست است که حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال وعده حفظ مهدی قایدی و محمد محبی را داده اما استقلال کار راحتی در این زمینه نخواهد داشت.

جدا از اینکه استقلال باید با شباب الاهلی امارات و سانتاکلارای پرتغال برای حفظ این دو بازیکن به توافق برسد، یکی از بندهای دستورالعمل نقل و انتقالاتی مدنظر فدراسیون هم می‌تواند آبی‌ها را به دردسر بیاندازد.

بر اساس بند مربوطه، انتقال قرضی بازیکنان ایرانی شاغل در تیم‌های خارجی به تیمهای لیگ برتری ممنوع است. بندی که اگر اجرایی شود، آن وقت استقلال نمی‌تواند از حضور بازیکنانی استفاده کند که قراردادشان با این تیم، جنبه قرضی داشته است.

در واکنش به این موضوع یکی از رسانه‌ها از قول یکی از مدیران استقلال نوشته که در قرارداد محمد محبی بند دائمی شدن وجود دارد و با پرداخت مبلغ مشخصی می‌توان این قرارداد را دائمی کرد.

نکته اینجاست که چنین بندی در قرارداد مهدی قایدی وجود ندارد که البته مدیر استقلال با استناد به اینکه قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، راهکار حفظ قایدی را هم ارائه کرده است: «قبل از اعمال این قانون، توافق برای ادامه همکاری با باشگاه‌های هر دو بازیکن به عمل آمده و درصورتی‌که همکاری با این دو بازیکن تداوم داشته باشد، توافق ما با باشگاه‌های آنها (سانتاکلارا و شباب الاهلی) به قبل از وضع قانون جدید برمی‌گردد و برای فصل بعدی هیچ منع قانونی برای ادامه همکاری با محبی و قایدی در استقلال وجود نخواهد داشت.» 

6442