باشگاهی که با ورزشگاهی 10 هزار نفره به لیگ برتر انگلیس صعود کرد

باشگاهی که با ورزشگاهی 10 هزار نفره به لیگ برتر انگلیس صعود کرد

پایگاه خبری فوتبالی - تیم "لوتون تون" شب گذشته در ضربات پنالتی مقابل کاونتری سیتی پیروز شد تا در کنار برنلی و شفیلدیونایتد به تیم های تازه وارد لیگ برتر انگلیس در فصل 24-2023 تبدیل شوند.

به گزارش فوتبالی، لوتون برای اولین بار در تاریخش در لیگ برتر انگلیس حضور خواهد داشت. آنها 9 سال پیش در لیگ دسته پنج انگلیس حضور داشتند اما مراحل ترقی را به خوبی طی کردند و حالا توانستند که سهمیه حضور در لیگ برتر انگلیس را کسب کنند. آنها پنجاه و یکمین تیم تاریخ هستند که فرصت حضور در لیگ برتر انگلیس را به دست می آورند.

باشگاه لوتون البته برای این که بتواند ورزشگاه خانگی خود یعنی "کنیلورث" را به ورزشگاهی با استانداردهای لیگ برتر انگلیس تبدیل کند، باید ده میلیون یورو هزینه کند. این ورزشگاه گنجایش فقط 10.356 هوادار را دارد.

البته باشگاه لوتون باشگاهی قدیمی و ریشه دار است که 138 سال پیش تاسیس شده است. این باشگاه در سال 1959 به فینال جام حذفی انگلیس راه پیدا کرد که در ان جا با نتیجه دو بر یک مقابل ناتینگام فارست شکست خوردند. این باشگاه در سال 1989 نیز توانست فاتح جام اتحادیه انگلیس شود که در آن سال توانستند آرسنال را در فینال مغلوب کنند.

4125