تاج: سال آینده VAR در ورزشگاه‌ها باید راه‌اندازی شود

تاج: سال آینده VAR در ورزشگاه‌ها باید راه‌اندازی شود

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای سال آینده باید سیستم VAR در ورزشگاه‌ها راه‌اندازی شود.                                       

به گزارش فوتبالی، مهدی تاج تاکید کرد: روز گذشته به همراه نایب رییس اول فدراسیون فوتبال، سرمربیان تیم ملی و امید جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه داشتیم که جلسه خوب و مثبتی بود که طی آن در ارتباط با نحوه انتخاب سرمربی تیم امید و چگونگی آماده‌سازی تیم‌های ملی، گزارشی را ارائه و در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به فوتبال و رویدادهای پیش‌رو نیز به بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در این نشست سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز نقطه نظرات خود را بیان و برای حضور موفق تیم‌های اعزامی مواردی را متذکر شد.

او در ادامه به مشکلات پیش روی فدراسیون فوتبال اشاره و تحریم‌ها را تهدیدی جدی برای این فدراسیون دانست و گفت: این مساله برای ما یک فشار جدی است. به واسطه تحریم‌ها، نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه‌ها نمی‌توانند به هیچ شکلی، مبلغی را از فیفا و AFC دریافت کنند.

تاج با بیان اینکه تجهیز ورزشگاه آزادی به VAR یکی دیگر از موضوعات مطرح شده با وزیر ورزش و جوانان بود، اظهار کرد: ما در این جسله، درباره تجهیز VAR و اخذ مجوز حرفه‌ای و شرایط الزامات فیفا و AFC نیز مطالب لازم را بیان کردیم و در خصوص روند اجرایی شدن آنها گزارش لازم را ارائه کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ورزشگاه آزادی تحت اجاره استقلال، پرسپولیس و فدراسیون فوتبال است. بسیاری از بازی‌های تیم ملی در آنجا انجام می‌شود بنابراین می‌بایست چگونگی تجهیز ورزشگاه آزادی برای همه مهم باشد. ورزشگاه آزادی علاوه بر ترمیم و تجهیز در بحث دوربین‌ها هم نکات مهمی را در خود دارد، از سویی دیگر باید VAR را هم در نظر بگیریم تا برای سال آینده تجهیز شود.

وی با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال درآمد کافی برای تامین هزینه‌های مختلف ورزشگاه آزادی را ندارند، اظهار داشت: نمی‌دانیم چگونه پول این مسایل را باید تامین کرد، خود فدراسیون فوتبال یکی از بهره‌برداران این موضوع است. این مساله در حال بررسی است اما به طور کلی، مسائل مربوط ورزشگاه گل‌گهر سیرجان را خود باشگاه پیگیری می‌کند یا هزینه‌هایی که مربوط به ورزشگاه نقش جهان اصفهان باشد را خود باشگاه سپاهان مورد بررسی قرار می‌دهد. در حال حاضر این ورزشگاه ۳ بهره‌بردار دارد و در این ارتباط باید یک راه‌حلی برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره کسب مجوز حرفه‌ای و صحبت‌هایی که در این خصوص با وزیر ورزش و جوانان داشته ، گفت: سجادی ریز مسائل را می‌داند و امیدوارم در شرایط مطلوب، مسائل پیش برود. آن‌هایی که مجوز حرفه‌ای را کسب کردند تکلیف‌شان مشخص است و آن‌هایی که نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند، زمانی برای اعتراض به استیناف دارند و باید کمیته استیناف تشکیل شود و ببینیم چه اتفاقی رقم می‌خورد.

او با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان خواستار موفقیت‌های تیم ملی فوتبال و امید در رویدادهای مهم بین‌المللی هستند، تاکید کرد: برای دستیابی به موفقیت باید موانع را پشت سر بگذاریم و وزیر ورزش قول داد در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه به تبیین رویدادهای پیش روی فوتبال پرداخت و با اعلام این مطلب که هم اکنون ۴ تیم آماده اعزام به رویدادهای مهم هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تیم ملی زیر ۲۰ سال در تورنمنت کافا به سر می برد و تیم فوتبال ساحلی ایران نیز در مسابقات آسیایی به نایب قهرمانی رسید.

مهدی تاج در ادامه سخنانش از اعزام تیم فوتبال نوجوانان و تیم بانوان خبر داد و افزود: درحال حاضر فکر نمی‌کنم با همین ۴ اعزام پیش رو، فعالیت‌مان با هیچ مجموعه‌ای قابل مقایسه باشد و باید تلاش کنیم تا تیم‌های اعزامی بتوانند بهترین نتایج را برای ایران  به دست بیاورند.

او در پایان گفت: خوشبختانه تیم‌های ما دارند نتیجه می گیرند. با این وجود دوست نداریم شکست بخوریم. تیم ساحلی،فوتسال و تیم بانوان نتایج خوبی کسب کرده و دل‌مان نمی‌خواهد شکستی را تجربه کنیم و به همین خاطر تلاش می‌کنیم موانعی که در حوزه تیم ملی وجود دارد را رفع کنیم. در واقع دوست داریم مثل بقیه تیم‌ها، تیم فوتبال بزرگسالان هم نتیجه بگیرد.

۵۹۶۰