عکس؛ عدم حمایت بازیکن سیاه‌پوست والنسیا از مبارزه با نژادپرستی

عکس؛ عدم حمایت بازیکن سیاه‌پوست والنسیا از مبارزه با نژادپرستی

پایگاه خبری فوتبالی - شب گذشته در رقابت های لالیگا مایورکا و والنسیا به مصاف هم رفتند و در نهایت این بازی را رئال مایورکا با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان رساند.

به گزارش فوتبالی، پیش از شروع این بازی یک بنر ویژه توسط بازیکنان دو تیم و داور ها در دست گرفته شد و به نمایش گذاشته شد. روی این بنر نوشته شده بود:" نژادپرستان، از فوتبال بیرون بروید." در واقع این بنر برای حمایت از وینیسیوس جونیور وینگر برزیلی رئال مادرید بود چرا که وینیسیوس در بازی رئال مادرید مقابل والنسیا مورد حمله های لفظی نژاد پرستانه هواداران والنسیا قرار گرفت.

مختار دیاخابی، بازیکن سیاه پوست والنسیا که اصالتی گینه ای دارد اما متولد فرانسه است، این بنر را در دست نگرفت و از سایر بازیکنان جدا شد. در واقع او نخواست که در حمایت از وینی جونیور بر علیه نژاد پرستی این بنر را در دست بگیرد.

علت این قضیه به نظر می رسد این بود که در سال 2021، دیاخابی در بازی مقابل کادیز، مورد حملات نژاد پرستانه قرار گرفته است اما هیچ کسی به او توجه نکرد و کاری برای حمایت از او انجام نشد. به همین دلیل دیاخابی از تبعیضی که لالیگا میان او و وینیسیوس قائل شده است، ناراحت بود.

1470