شرط بازگشت استقلال به آسیا از دید اولیایی

شرط بازگشت استقلال به آسیا از دید اولیایی

پایگاه خبری فوتبالی- آیا باشگاه استقلال شانسی برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا دارد؟

به گزارش فوتبالی، کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای هفته گذشته تشکیل جلسه داد تا مشخص شود کدام یک از باشگاه‌های فوتبال ایران می‌توانند به عنوان باشگاه‌های حرفه‌ای خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

نتیجه مشخص بود؛ بدهی‌های کلان داخلی و خارجی باشگاه‌های فوتبال و نداشتن تراز مالی مشخص در کنار بحث مالکیت مشترک دلایل عمده عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های فوتبال ایران، به‌خصوص سرخابی‌های پایتخت هستند. 

پس از پایان جلسه و اعلام کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مشخص شد استقلال به دلیل عدم تعیین تکلیف بدهی‌هایش در زمان مقرر مجوز نگرفته است.

 با توجه به حواشی که پیرامون مدیریت آبی‌های پایتخت وجود داشت از حدود دو ماه قبل همه می‌دانستند که استقلال به احتمال بسیار زیاد از آسیا حذف شده منتهی همانطور که وزیر ورزش به بازگشت استقلال به آسیا امیدوار است، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای هم با امیدواری درباره این مساله صحبت کرده است.

کاظم اولیایی که امروز مهمان برنامه ورزشگاه در شبکه 5 سیما بود در واکنش به این موضوع گفت: در مورد بحث مالی استقلال باید بگویم فیفا و AFC به باشگاه‌ها و فدراسیون ایران بدهکار هستند و به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند این بدهی را پرداخت کنند. چرا ما نتوانستیم به موقع طلب یک فرد خارجی را بپردازیم. 3، 4 سال قبل هم چنین اتفاقی افتاد و استقلال نتوانست به پروییچ پرداخت کند آنها هم دلیل استقلال را پذیرفتند. بحث تحریم‌ها استدلال قابل قبولی است و اگر حمایت کافی شود می‌توان کارهایی انجام داد.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: در صورت دفاع مناسب حجت کریمی سرپرست استقلال در AFC و همراهی تاج و سایر ایرانی های حاضر در کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال مجوز حرفه ای دریافت خواهد کرد و در لیگ قهرمانان حاضر خواهد شد.

7655