تصمیم کمیته داوران تغییر نمی‌کند؛ دربی ۱۰۱ با داور ایرانی برگزار می‌شود

تصمیم کمیته داوران تغییر نمی‌کند؛ دربی ۱۰۱ با داور ایرانی برگزار می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - با اعلام دوباره رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، یک داور ایرانی فینال جام حذفی را سوت خواهد زد.

به گزارش فوتبالی، از مدتها قبل استقلالی‌ها خواهان این بودند که اگر تیمشان به فینال جام حذفی رسید و قرار به برگزاری دربی در این مرحله شد، یا از داور خارجی استفاده شود یا اینکه علیرضا فغانی این بازی را قضاوت کند تا حرف و حدیثی درباره داوری این مسابقه مطرح نشود.

درخواستی که طی چند وقت اخیر با مخالفت کمیته داوران مواجه شد و امروز هم رئیس این کمیته برای چندمین بار اعلام کرد که قرار نیست دربی را داور خارجی سوت بزند.

خداداد افشاریان درباره این مووضع گفته است: بهترین تصمیم این است که یک داور خارجی برای فینال حذفی بیاورم و خودم را پشت او قایم کنم. کوتاه‌ترین راه و شاید بهترین راه برای فدراسیون همین باشد. ولی فینال ایرانی با داور ایرانی برگزار می‌شود. این بازی با قضاوت داور ایرانی قضاوت می‌شود. با نتایج اخیر استقلال و پرسپولیس و به خاطر دربی قبل، این بازی بسیار حساس شده است.

رئیس کمیته داوران، در ادامه صحبتهایش، از تصمیم ویژه برای این بازی خبر داده است: این بازی بسیار، بسیار حساس است. سعی می‌کنیم یک کوبل قوی داوری بگذاریم و ریسک نکنیم. حتی اگر بشود دو کمک داور پشت دروازه می‌گذاریم و سعی می‌کنیم حق به حقدار برسد و کسی از بابت داوری نگرانی نداشته باشد.

1470