کارشناس داوری دیدار هوادار و پرسپولیس

کارشناس داوری دیدار هوادار و پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناسان داوری فوتبال ایران به تحلیل قضاوت دیدار هوادار و پرسپولیس پرداختند. 

به گزارش فوتبالی، حیدر سلیمانی درباره تصمیمات علی صفایی، داور دیدار تیم‌های فوتبال هوادار - پرسپولیس گفت: داور در دقیقه 4 به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد. مدافع هوادار با پای چپ خود به پای مهاجم پرسپولیس ضربه می‌زند و اعلام پنالتی درست بود.

وی در مورد صحنه‌ای که منجر به پنالتی هدر رفته هوادار شد، تصریح کرد: در دقیقه 34 یک پنالتی به سود هوادار اعلام شد که خطایی از تصاویر تلویزیونی نمی‌بینیم و اگر برخوردی هم باشد، خارج از محوطه جریمه رخ داد. پس اعلام پنالتی اشتباه بود. آفساید اعلام شدن گل پرسپولیس در دقایق تلف شده نیمه اول کاملاً صحیح بود؛ چون مهدی ترابی هنگام دریافت توپ، یک گام جلوتر از آخرین مدافع هوادار بود. 

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره پنالتی دوم هوادار که پس از برخورد توپ به دست علی نعمتی اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: داور باید ابتدا خطای هَند مهاجم هوادار را اعلام می‌کرد که این صحنه تشخیص داده نشد و داور در ادامه، خطای هَند مدافع پرسپولیس را اعلام کرد. اعلام پنالتی اشتباه بود. 

سلیمانی در مورد عملکرد کلی صفایی در این دیدار عنوان کرد: داور در این بازی حساس، عملکرد مطلوبی نداشت و خوش‌شانس بود که اشتباهات داوری بر نتیجه بازی مؤثر نبود. عملکرد کمک داوران در این مسابقه بهتر بود. 

* حسین عسگری در مورد نحوه قضاوت علی صفایی در نیمه دوم هوادار و پرسپولیس اظهار داشت: در نیمه دوم تیم داوری اشتباهات بیشتری نسبت به نیمه اول داشت. در دقیقه 50 که داور پنالتی دوم را به سود هوادار اعلام کرد کاملا مرتکب اشتباه شد زیرا قبل از اینکه توپ به دست مدافع پرسپولیس بخورد  به دست مهاجم تیم هوادار خورد که دست بازیکن هوادار کاملا باز و در حالت غیرطبیعی بود. در دقیقه 54 داور به اشتباه خطای مهاجم هوادار را روی پورعلی گنجی مدافع پرسپولیس گرفت که در آن صحنه مهاجم هوادار توپ را تصاحب کرده بود.

وی افزود: در دقیقه 54 کمک داور به اشتباه آفساید مهاجم تیم هوادار را گرفت و در دقیقه 57 کمک داور دوم هم به اشتباه آفساید مهاجم تیم پرسپولیس را اعلام کرد. در صحنه 64 هم بازیکن هوادار خود را در محوطه جریمه به گولسیانی کوبید تا خطای پنالتی بگیرد و داور باید خطای شبیه سازی مهاجم تیم هوادار را اعلام می کرد و او سوت را هم به دهانش نزدیک کرد اما بعد پشیمان شد و خطای شبیه سازی مهاجم تیم هوادار را نگرفت! 

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: داور در این مسابقه در دو صحنه دو اشتباه کلیدی داشت و دو پنالتی به اشتباه به سود تیم هوادار اعلام کرد که همین 2 اشتباه کلیدی معنایش قضاوت ضعیف این داور است. در واقع داور نمره ضعیف ضعیف برای قضاوت این مسابقه گرفت.

2636