سوژه روز؛ احترام ویژه منچسترسیتی و اینتر به هوادارانشان

سوژه روز؛ احترام ویژه منچسترسیتی و اینتر به هوادارانشان

پایگاه خبری فوتبالی- اتفاقی که در روند بلیت‌فروشی فینال لیگ قهرمانان اروپا رخ داده، می‌تواند الگوی خوبی برای تیمهای پرطرفدار ایرانی باشد.

به گزارش فوتبالی، فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیمهای منچسترسیتی و اینتر، 20 خرداد در استانبول برگزار خواهد شد. قیمت بلیتهای این مسابقه، از حداقل 76 دلار شروع شده و تا 747 دلار هم خواهد رسید که البته در بازار سیاه، چند صد دلاری روی قیمت هر کدام از این بلیتها خواهد آمد.

نکته قابل توجه اینکه فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا، برای افرادی که حداقل از 3 سال گذشته، هوادار رسمی این دو باشگاه بوده و کارت هواداری دارند، امکانی فراهم کرده‌اند که بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن، بلیت فینال را بخرند و نیازی نباشد که سراغ بازار سیاه و حتی خرید اینترنتی از سایت یوفا بروند.

ورزشگاه آتاتورک استانبول به عنوان میزبان این بازی، ظرفیتی حدود 74هزار نفری دارد که سهمیه چشم گیری به طرفداران دارای کارت هواداری اختصاص پیدا کرده است و گویا آنهایی که هوادار رسمی دو تیم هستند، در اولویت خرید بلیت فینال قرار دارند. البته اگر تعداد بیشتر از سهمیه شده باشد، بین هواداران رسمی قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

باشگاه اینتر حدود 160 هزار هوادار رسمی غیر ایتالیایی در سراسر جهان دارد و منجستر سیتی هم حدود 80 هزار هوادار رسمی غیر انگلیسی دارد. این موضوع نشان می‌دهد که کارت هواداری در باشگاههای بزرگ جهان، ارزشی فراتر از یک کارت ساده دارد و آن هواداری که سالانه برای حمایت از تیمش، حق عضویت پرداخت می‌کند، خیالش راحت است که به موقع، از امکانات هواداری از تیم محبوبش استفاده خواهد کرد.

شاید بد نباشد باشگاههای لیگ برتری پرطرفدار از پرسپولیس و استقلال گرفته تا سپاهان و تراکتور که ادعای حرفه‌ای بودن را دارند، توجه ویژه‌ای به چنین مواردی داشته باشند و فقط به دنبال گرفتن کمک‌های نقدی از هوادارانشان نباشند.

1984