قطعی شدن حضور نیوکاسل در لیگ قهرمانان اروپا

قطعی شدن حضور نیوکاسل در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - نیوکاسل یونایتد تقریباً بعد از دو دهه، دوباره در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، شب گذشته تیم‌های نیوکاسل و لسترسیتی از چهارچوب هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس در استادیوم سنت جیمز پارک مقابل هم صف آرایی کردند که در نهایت دو تیم به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند. شاگردان ادی هاو از ابتدا کاملاً بر روباه‌ها چیره شده بودند. نیوکاسل 23 شوت به سمت دروازه لستر زد و حتی دانیل آیورسن سنگربان لسترسیتی 4تا سیو بی نظیر داشت. اگرچه الکساندر آیزاک، کالوم ویلسون و میگوئل آلمیرون نتوانست از 12 شوتی که مجموعاً به سمت دروازه زدند، گلی به ثمر برسانند، اما با همین تساوی، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا توسط نیوکاسل قطعی شد. 

نیوکاسل با این تساوی 70 امتیاز شد و منچستریونایتد با یک بازی کمتر، 69 امتیاز دارد و در جایگاه چهارم است و لیورپول که تقریباً از شانس بسیار کمی برخوردار است، با 66 امتیاز در رده پنجم قرار دارد. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، چهار تیم منچسترسیتی، آرسنال، نیوکاسل و منچستریونایتد سهمیه لیگ قهرمانان این فصل را کسب خواهند کرد.

آخرین بار، نیوکاسل در فصل 2002/03 به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده بود که در آن فصل، آلن شیرر کاپیتان این تیم بود و حالا بعد از 20 سال، دوباره این تیم راهی اروپا شد. 

4416